Tilbygning på vores hus.


Hej.

Jeg har fulgt med i en del tid, nu er det mig, som må stille "dumme" spørgsmål...

Vi har snakket om at få lavet en 1. sal på vores hus, men vi er en del i tvivl om hvad man skal gøre først, vi ved at vi skal have:
  • Tegnet 1. salen og beregnet om vores eksisterende væge kan holde til det.
  • Snakke med kredit foreningen.
  • Indhentet tilbud fra entreprenør eller håndværkere (tømrer, murer, vvs'er og elektriker) - Hvad er bedst, skal dette deles op, eller skal man have en til at håndtere det hele.
  • Snakke med teknisk forvaltning (kommunen)
  • Advokat - udførelse af bygge kontrakt
Er der noget jeg har glemt ???

Skal man overveje at selv hjælpe til, og hvad kan vi forvente at spare på det ?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa og velkommen til
Jeg skal selv igang med nøjagtig det samme (formoder jeg). Ny spær konstruktion og indretning af 1. sal. Vi fik / får en arkitekt til at lave tegningerne til os så vi kan aflevere dem til kommunen og derved få vores bygge godkendelse.
Vi har vurderet at vores hus godt kan bære en 1. sal så derfor har vi skippet inginøren (basseret på huset står på lerjord og er med fuld kælder = ekstra tykke vægge).

Vi har selv lavet udbuds materialet som vi sendte ud til 4 firmaer og ud fra det snakkede vi om hva der manglede i det og hva der skulle laves. Vi vælger at lave alt indvendigt selv og firmaet om "skallen". (det er forresten Koluda byg hvor vi bruger en standard kontrakt).

Derudover skal du have tanker på om du skal have solvarme op, hvor mange vinduer, loft til kip etc.

Jeg mener der er penge at sparer ved at lave det selv (er det næsten altid) men skal gøre op med sig selv om man kan og mere vigtigt om man kan nå det inden familien bliver for presset. Der skal være tid til det.
Det bedste ville være hvis man egentlig ikke skal bruge pladsen før om et års tid. Så er der tid til at gøre det ordentligt

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis