Billigeste varme kilde overhovedet

Hej Alle Sammen

Jeg er en ung mand i 20 eren som er ved og købe et hus (Husmandssted), hvor der kun er elvarme og jeg ville gerne vide hvilken varme-kilde der er den meste effektive til prisen altså varme kontra anskaffelse, altså igen det billigeste anlæg samt laveste forbrugs pris kontra varme ydelse

Jeg har selv tænkt på:
pillefyr med solvarme-energi til sommeren på taget plus måske lidt solenergi til strømbesparelse
 
pleace hjælp mig aner ikke det vilde og varme kilder
PS. i huset er der omkring 100m2 i stueetagen og 80 på førstesalen
hvis i skulle kende til noget send gerne link hvor det kan købes

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En stor masseovn, hvor du kan fyre med alt muligt skrammel er nok det billigste, men måske ikke helt politisk korrekt, hvis skrammel indbefatter spildolie og trykimprægneret træ.
Hvis du lægger nogle kraftige rør ind og forbinder dem til en velisoleret varmtvandsbeholder, er der billig varmt vand.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det rigtige for dig afhænger også af hvor meget tid du vil bruge på det. Det nemmeste er en eller anden form for varmepumpe, hvorimod pille eller brændefyr kræver dagligt arbejde.
jamen har ikke noget sønderligt imod og skal passe fyret men vil gerne kunne være væk i den dag eller 6-8 timer i hvertfald

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Hej

mener helt klart det billigeste er et fyr til fastbrændsel (træ) hvis du også montere
en akkukuleeringstank kan du nøjes med at fyre en gang om dagen.
Men for det skal hænge sammen økonomisk skal du selv save og kløve dit træ.
Nummer 2 efter min erfaring er pillefyr hvor der er en del mindre pasning.
Så kommer jordvarme/solvarme osv.
Kan se du har elvarme så er det jo en stor omgang at lave om for der skal jo
trækkes rør til alle radiatorer men fordelen er jo så at du har nye rør og du kan
sørge for de bliver isoleret ordenligt.
Oliefyr er jo nok det billigeste i anskaffelse og mener det koster det halve at
fyre med olie kontra elvarme. ( som er den dyreste måde at få varme på)
Men husk at isolering af dit hus er givet godt ud.
For mit eget vedkommende betød en efterisolering af mit gamle hus (1877)
at jeg har droppet mit fastbrændselsfyr ( er til salg ) og vil nøjes med mit
oliefyr som ikke kræver andet af mig end der er olie på.
Måske vil jeg med tiden kombinere det med noget solvarme.

Hilsen Jan

P.S. På http://www.stokerpro.dk/  står der meget om fastbrændsels fyr pillefyr og solvarme
Annonce
okay tak for din forklaring

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Jeg har brændefyr, akkumuleringstank og solfanger. Derudover en brændeovn i stuen, så jeg hurtig kan få varme på hvis jeg har været væk nogle dage.
Det næste jeg vil koble på systemet, er en luft-til-vand varmepumpe og fortsætte med efterisoleringen.
På den måde er jeg fri og uafhængig af pille producenter, olie industrien mm
Brændet syntes jeg ikke er noget problem at "krejle" til en ordentlig pris.
Solfangeren har jeg haft knap et år. Den er især god i overgangsperioderne. De 3 værste vintermdr gav den ingenting.
Solfangeren, står på en sokkel på jorden og drejer rundt i takt med solen.

God fornøjelse

Jeg kan kun sige efter egen erfaring ville jeg kigge på en Pilleovn som op varmer vandet jeg har selv en amalif pille ovn jeg kan holde mig på 4000 kr i året + 1500 til el på varmvandsbeholden det vil sige jeg bruger 5500 kr på at opvarme 125 kvm .....
Der er trukket synlig pex rør her men de kan jo lægges i gulvet det skal mine også senere ....

Når du nu har elvarme installeret i hele huset, og da jeg går ud fra at et husmandssted ligger lidt ude på landet, var det så ikke en ide med en husvindmølle i stedet? kender ikke prisen på en sådan, men ved at det ikke er billigt at etablere et vandbaseret system på 180 m2. vindmøllen kræver ingen daglig indsats, og er du placeret rigtig mht vind, kan du måske endda ende med at producere så meget strøm at du kan sælge af det.
Der er lidt om husstandsmøller her.

Jeg har intet med firmaet at gøre, faldt bare over deres annonce i ugeavisen

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis