Stolpeholdere lige overfor hinanden

Hej.
Jeg skal snart bygge fundamentet til et kolonihavehus jeg skal bygge, og har valgt at det skal stå på punktfundamenter, men har lige et spørgsmål .
Jeg har tænkt mig at grave et kloakrør 90 cm ned, derefter smide cement i og lægge stolpeholderen i. Problem er bare, hvordan jeg så får det næste punk til at være lige over for det andet. Nogen råd ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor sætter du kloakrør ned? er det ikke bedre at støbe holderne ned i beton. Du kan jo bruge en snor med et snorvaterpas på og så vater udfra den første stolpe. eller du kan bruge vandslangetricket. eller en lang retteskinne med et vaterpas ovenpå.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg ville bore et hul på de 90 - 95 cm i dybde og fylde op med beton og sætte stolpeskoene i,
rettet af efter snor spændt ud mellem pæle. Hvis du sætter kloak rør ned skal du derefter stampe godt omkring dem så de ikke kan vippe fra side til side. Det undgår du ved den anden metode. Husk at lav betonen så tør som muligt.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

brug ikke kloak rør. hullet skal graves kegle formet, for ellers vil betonen begynde et skyde op af hullet efter nogen år
Start med at sætte det ene hjørne den første dag og tag en kop kaffe og glæd dig til resten. Træn snor og sæt hjørnerne. Med et lille vaterpas til snoren. Sæt stolpeskoene imellem op til den nu stabile snot.

Husk krydsmål... God fornøjelse
Tror forresten at jeg måske ville trække snore fra stolper banket ned i jorden uden for fundamentet. Trække snore og grave og støbe hele skidtet på 1 dag...

Husk krydsmål
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis