Overdækket terresse problem

Hej. Jeg har et problem med fugt i min overdækket terresse. Jeg byggede den sidste år, men opdagede i vinters, at der var så meget fugt i luften, at skimmel satte sig over alt. Jeg har forsøgt at ligge presenning under fliserne, men de bliver stadig våde fra jorden under dem. Jeg vil høre om der er nogen som har en ide til hvordan jeg kan få stoppet fugten fra jorden/fliserne. Jeg ønsker at ligge en form for tæppe der ud og tænker, at ligge presenning ovenpå fliserne også og så tæppe. For på den måde at minimere fugt optrækket. Skriv meget gerne med forslag og evt en begrundelse for ikke at gøre som jeg tænker. Nicolaj
Hej. Jeg har et problem med fugt i min overdækket... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den bedste løsning, er at standse fugt indtrængningen.
At montere en soldreven ventilator, er jo bare en lappeløsning.

De få tiltag jeg lavede med min, lukkede terasse løste fugtproblemet 100%

mvh jens
når nu din undergrund er så våd som du siger
så er den eneste rigtige løsning at dræne under terrassen
og få det ført til kloak eller faskine et godt stykke fra terrassen
der ud over skal du have termotag ellers vil du forsat have tropisk
regn og luftfugtighed inde på terrassen+ at en solluftvarmer
lavet på dåser vil være et rigtig godt suplement til at fjerne den sidste
del af fugten og så vil den bidrage med en lunere terrasse så den
vil kunne bruges næsten helårs ihvertfald på solskinsdagene

så bid i det sure æble og kom igang bonusbelønningen garantere
jeg næsten for at din kone levere løbene hele vinteren

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Sådanne et par stykker her vil suge ret meget i dagslys

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej. Tak for de mange svar.

Først: Jeg tænker, at give en hjemmebygget luftsolfanger kombineret med nogle solcelleventilator en chance. Jeg har målt tætheden i udestuen og kom frem til, at der stort set ingen luftudskiftning var. Derfor lavede jeg i går 7 luftkanaler i udestuen. Disse 3 tiltag tænker jeg skal have en chance. Hvis I tænker, at det lyder fint, men ikke vil gøre det store b. la pga. jeg ikke lægge termotag. Så skriv det gerne. Jeg kan vel næppe skjule, at tag skift ikke er af højeste prioritet

Med hensyn til udgravning, så er det desværre ikke en mulighed. Jeg renoverede hele huset sidste år og opdagede, at jorden er så fugtig på hele grunden (pga. den lave placering )hvilket gør, at vandet simpelthen ikke kan løbe væk. Det giver ikke de store problemer, men set i lyset af arbejdsmængden kontra udbytte, er det bestemt ikke det vær.

Så alt i alt vil mit sidste spørgsmål til jer være, om I tænker, at planen om at give en hjemmebygget luftsolfanger kombineret med nogle solcelleventilator samt luftkanaler vil være en god ide. Eller om taget SKAL skiftets/ ligges ekstra lag tagplader på for at batte noget.

Igen igen mange tak for jeres svar.

Nicolaj
Hey,

Mine forældre har en udestue i samme størrelse og konstruktion som din - med plasttag og enkeltlagsvinduer. De har også lidt kondens fra taget, MEN det meste ventileres væk, i og med der er åben ventilation via udhæng i begge de korte sider. Kondensdryp kan du ikke undgå, med mindre du får et thermo-lignende tag.

Så ja, jeg tror du kan minimere problemet væsentligt ved at etablere ventilation.

Du vil altid få fugtoptræk fra jorden via fliserne, hvis du lægger et tæppe på - jeg ville lægge terrassebrædder på, hævet et par cm over fliserne - hvis der er plads til det.


Mvh.

Jan R.
jo luftsolfanger og ventiler i modsatte side vil hjælpe en del
på dit problem

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også