hvordan laver man en lige skrå væg

Hej alle sammen

Jeg er ved at efterisolere første salen på mit hus, men jeg står i et problem hvordan jeg laver skråvægen lige for mit problem er at hvis jeg måler fra taget lægter og ind til det brændt jeg har skruet på i hver sin enden og trækker en snor, så kan jeg måle hele vejen ned at afstanden ud til snoren er forskellelig i for til tag lægten.. og hvis jeg måler fra gulvet(gulvet er helt lige) og op snoren så har jeg heller ikke samme højde, hvordan laver man sådan noget normalt så man ikke kan se det?

Tak

Peter
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ikke helt sikker på hvad du mener, men er det højde på skunkvæg vi snakker om her ?

Normalt rettes tagfladen op til ret flade som sættes fra højden af spærene i begge gavle da disse er normalt sunket mindst, og skunken stilles så den enten er parralel med andre vægge, eller så den har samme højde i forhold til skråvæg i begge ender.
Hej

Hvis du forstille der en skå væg på ca.4 meter lang, jeg monterer så på de gamle spær nogle bræder for at få plads til mere isolering men de brænder skal jo være lige langt ude i hver sin ende før jeg kan montere en snor og sætte resten af brænderne op.. men hvordan sikrer jeg mig mod at højre siden af skå vægen ikke er længere ude end venstre side?
Dette kan du feks. gøre ved at sætte dem efter nogle mål fra gulvet af det vil nok give det bedste resultat.
ok så du ville ikke bruge taget som udgangs punkt? jeg kan se du er tømre hvad gør du/ i normalt når i laver sådan noget, det er jo ret svært på sådan nogle gamle huse at finde noget at måle ud fra der er jo ikke noget der er lige efter 50år..
Kommer jo an på hvor meget vi skal lave.

Er det kun en enkelt skråvæg, ville vi taget udgangpunkt i gulvet og evt. loft.

Er det en hel 1.sal renovering, så tager vi faktisk altid udgangspunkt i gavlspærene til at afsætte højder til skråvæggene, og udfra disse eller retningen på kippen sætter vi så skunk osv..

I de gamle huse kan man ikke altid lave alt vinkelrette, men alt kan laves så det er rimeligt lige flader, og dette er mere nødvendige i forhold til om det hele er 100% parralelle og vinkelrette.
Hejsa Igen

Du skal have rigtigt mange tak for din hjælp, jeg vil prøve at gå igang her om lidt... men super lige at få et godt råd fra en fag mand.. :-)

Tak

Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis