Metro 6440 fjernvarme/centralvarme?

min ganle elvandvarmer er død og nu står vi så over for at skulle have en ny. I den forbindelse har vi rør op til en gammel afmonteret radiator ude i bryggerset hvor elvandvarmeren plejer at hænge så jeg tænkte fluks at en ny vandvarmer skulle da køre på fjernvarmen i stedet for el.
Nu sidder jeg og kigger på Metro's model 6440 og kan simpelthen ikke finde ud af om der findes en model 6440 til centralvarme og en model 6440 til fjernvarme eller om det er den samme model der kan bruges til både central og fjernvarme?
Er der nogen herinde der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen, Christian.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den findes tilsyneladende i begge versioner.....
http://www.lavprisvvs.dk/shop/metro-vandvarmer-110-217326p.html
http://www.lavprisvvs.dk/shop/metro-vandvarmer-110-217322p.html

Men hvorfor ikke sætte en varmeveksler ind i stedet for :
http://www.lavprisvvs.dk/shop/veksler-metro-5502c1.html

Så "sparer" du opvarmningen af 110 l forbrugsvand.

P.S. -jeg har intet med firmaet lavprisvvs at gøre - Googlede resultatet

Shortcut

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
det er selvfølgelig sandt men nu kender jeg tilfældigvis en der har en 6440 til centralvarme til salg billigt selv om den er spritny, så det ville jo være rart at vide om modellen til fjernvarme og modellen til centralvarme er den samme eller der er en forskel..
man kunne jo godt ønske at de havde kaldt dem model 6440-c og 6440-f eller noget hvis ser rent faktisk er noget indeni der er forskelligt.
der er forskel på dem den til central varme er med 3/4 tomme spiral og den til fjernvarme er med 1/4 tomme spiral det skyldes at fjernvarme kører med en højere tempratur og støre vandmængte så du kan ikke bruge en til centralvarme til fjernvarme men det kan en smed svare på det skal også være en vvs mand som skal skifte din vandvarmer
hej. det er næsten korrekt. en til centralvarme har rigtigt nok 3/4" spiral og en udluftningsskrue. en til fjernvarme har en 3/8" spiral. du kan sagtens bruge en vvb beregnet til centralvarme til fjernvarme, bare ikke omvendt. der er en større varmespiral i en centralvarmebeh. en næsten ny centralvarme beh. bliver som regel ikke skiftet i et hus der bliver koblet på fjv. mvh. av.
hej igen. nu skriver du at du vil tage fremløb og retur ved en gammel radiator. hvis der er fremløbsventil med thermostat på den radiator skal du være opmærksom på at de rør højest sandsynligt kører over en trykdifferens. en fj.vvb skal køre direkte uden om trykdiff. tag en snak med en vvs mand. mvh av
Annonce
Tak for alle jeres svar, jeg har nu taget kontakt til en vvs'er og han vender lige tilbage i løbet af dagen.
Det er ikke sikkert, du får afkøling nok på varmen, hvis du bruger en til centralvarme.
det endte med en 110 liter metro til fjernvarme med returventil.. og muligheden for enere at smække en AVTB ventil i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis