gulvvarme

synes ikke rigtig mit gulvvarme funkere helt som det skal. det er som om det kun er det halve af gulvet der når og blive varmt,

det er næsten lige lavet. og et stue gulv på 35kvm
har gået og tænk lidt det måske er min shunt der ikke passer til størrelsen af gulvet
det er den her der er brugt http://vvs-eksperten.dk/index/pannex-kreds-gv-minishunt-p6105

nu betyder det ikke så meget lige nu men var jo rart og få lavet inden det bliver vinter,.

og hvor varmt skal det vand der køre i gulvet være ? altså efter shunten

er glad for jeg at jeg lod en radiator blive tilbage i stuen. for ellers havde der været for koldt

 do it youselv

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil tro at temp skal ligge på 35-38 grader om shunten er for lille skal jeg ikke kunne svare på men er du sikker på at gulvvarmeslangerne er blevet luftet godt nok ud ??

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hej. 35kvm gv er for meget til 1 gv kreds. en kreds må max være 120m og det er incl føringsveje. der går ca 4m pr.kvm, så din kreds må være ca 140 m. hvordan er gv lagt? det lyder til at du bare har startet i den ene side og kørt over mod den anden side. det kan være et problem når det er så stort et rum. normalt kører man skiftevis frem og retur i store rum for bedre varmefordeling. jeg vil mene du skal have en større shunt. den du har købt er til mindre rum,det mener jeg ikke at 35 kvm er. håber du kan bruge det til noget. mvh av.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis