Limning af Træ (Teak / Maghony)

På stævnen har træet sluppet, så det stritter lidt op. I forbindelse med renoveringen skal de løse lister selvfølgelig på plads igen.

Der er meget lidt plads til at skrue dem fast nedefra, og det ser også ud som de har været limet før.

Men hvilken lim skal jeg bruge ?

Hvad med PU-Lim (1-komponent fugthærdende polyuretanlim) ?

Har vedhæftet et billede at en tilsvarende båd af min. Det træ jeg snakker om der er løst er det der IKKE er lakeret. Træet der er løst er løst lige ved det forkromede stødbeslag, så der er et stærkt modsat virkende træk i træet, så det skal være noget __MEGET__ stærkt lim

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge epoxy. Fx West system kan fåes hos mmc.dk.

 Hvis man tisser lidt i bukserne når man nyser er man gammel nok til at forholde sig kritisk til sine omgivelser. 

Jeg bruger gerne noget der ligner det her, når jeg limer/reparerer trælister, rorpind, sæder, m.v. på min båd:

Kan købes her på denne side til 39 Kr.
Noget tilsvarende i Bauhaus, har jeg betalt 75 Kr. for

http://www.google.dk/imgres?imgurl=...s%3Disch:1

Det virker fint og holder godt.
Men husk, at selv den stærkeste lim, ikke er en krone værd, hvis emnerne der skal limes, ikke er rengjort ordentligt


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg kan ikke se at du har vedhæftet noget?

Du snakker om nogle teak lister der har sluppet på din stævn?
Er det fordi din stævn er lamineret el. mener du i virkeliheden teak dækket på dit fordæk el. fender liste????

Måske det bare er mig men jeg kan ikke helt forstå spørgsmålet.

Grunden til at jeg spørger er at du højest sansyneligt hverken skal bruge pu lim eller superlim hvis du vil lave det ordentligt

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Her kommer linket (Forhåbentligt )

Det er træet lige bag ved den forkromede stødpude stævnen

ja så vil jeg tro du skal du ha listen af og renset og boret nye huller eller boret gamle op - montere listen ved at give den sikafleks og og ved at skrue/bolte her efter propper du hullerne ud. giver det mening?

Måske du kan lime det med epoxy men tror ikke det holder i længden da træet nok giver sig en del afh. af sol og regn.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det lyder faktisk som den bedste løsning at skrue listen fast oppefra og fylde med træ og slibe ned til sidst.

Huller til skruerne skal undersænkes så skruen kommer lidt ned i træet og der er plads til proppen.
Hvilken lim holder bedst på proppen (Imod saltvand osv, selvom der erlak ovenpå) ?

Skandækket skal sættes i sikaflex.
Træender limes sammen med epoxy.
Propperne sættes i vandfast lim.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også