Reperation af omdrejningstæller på VP MD 11C

Jeg har en Volvo Penta MD11C.
På motorens omdrejningstæller sidder 2 "flapper" til tilslutning af omdrejningstælleren.
Den ene af disse "flapper" er knækket af. Jeg kan se at den er loddet tidligere.
En ny koster ca. 1400 kr. Jeg vil derfor gerne prøve at lodde den igen.
Nu ved jeg ikke hvordan denne omdrejningstæller virker (har ikke meget forstand på motorer)
Spørgsmål:
Kan man bare skrue den af uden videre, også uden at skulle sætte en ny pakning på (forudsat den er intakt)? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Targa

Som du beskriver det er det giveren på motoren at det ene ben er knækket på . Du kan roligt skrue den ud det sker der ikke noget ved. der sidder en pakning på , hvis ikke kan du sætte en gummipakning på. Du kan på den blå avis faktisk købe en brugt til omkring 250 kr. Vi har en md 17 D hvor jeg også for tiden arbejder lidt i giver til omdrejningstælleren.

Hej Targa

Du går ind på DBA under "BÅDE" så går du ind under "Indenbordsmotorer og gearkasser"

Du kan bruge givere fra andre Volvo Penta modeller ( MD1,MD2,MD3,MD17,MD21)

Held og lykke med det

 

Men når du kan skrue den ud og få den i værkstedet, så bør det være muligt at lodde et stykke blød ledning på den knækkede spade. På enden af den sætter du så et han-spadestik, som kan forbindes til den ene ledning fra båden. Det bør kunne holde.

Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

tråden er et par år gammel - så mon ikke det kører for ham
:-) det havde jeg nu ikke lige set. Men vil nu stadig gerne have svar på hvordan ledningerne skal forbindes...
Har jeg ret i at det ene stik skal til stel/batteri minus og det andet stik til omdrejningstælleren?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis