hvordan save i lamineret plade?

Hvordan saver man i en lamineret plade, uden at laminatet flosser i kanterne?

 

Hvordan saver man i en lamineret plade, uden at... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har god erfaring med den type rundsav klinger, som man bruger til aluminium-
Her er hver anden tand, nogle få 1/10mm højere, og affaset. De "lave" tænder er slebne lige, så de skære på begge hjørner. Det virker som et forsnit, med de høje affasede tænder.
Så er klingen lidt tykkere en alm. klinger og utrolig stiv, og retningsstabil.
Fantastisk til spåndplader laminat osv.
Jeg har lige lagt et Pergo gulv, det blev skåren med sådan en klinge, helt uden at ødelægge laminaten.

mvh jens
Nu har jeg for en uges tid siden fået skåret netop lamineret plader op i Silvan. Her er der jo ikke skygge af flosser.
Men da jeg selv kun har en stiksav og/el. en almindelig sav, så er det rimeligt vigtigt at vide, hvordan man undgår de flosser.
Men jeg vil da forsøge en prøveskæring med malertape og se om det virker

 

Savede en i fredags med fukssvans, lagde et par lag malertape på. Det fungerede fint.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Heej Kim så skal du bruge malertapen og din alm. sav det vil du nok få det bedste resultat med
ellers skal du nok til at bruge slibeklods en hel del
hvis du bruger stiksav skal du save nedefra for at undgå at den flosser men den er noget svære
at styre langs stregen hvis du ikke er vant til at save med den

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej
Der findes stiksav klinger, hvor tænderne vender modsat, så man kan save fra forsiden.
Det afskære selvfølgelig brug af pendul savningen

mvh jens
Høvle, så tror jeg, at jeg vælger alm. sav . Skar dog en køkkenbordsplade m. stiksav og uden brug af malertape.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også