volvo penta 2001 generator

jeg har en vp2001 som ikke vil lade!!! når jeg starter den fortsætter ladelampen og temperaturlampen at lyse, iflg. brugsanvisningen er det tegn på at den ikke lader!
jeg har tjekket alle ledninger, og forsøgt at lægge en + på klemme61, så slukker lamperne, motoren går ned i omdrejninger, og spændingen på batteriet  stiger , så lader den !
men det kan da ikke være meningen at man skal sætte ekstra ledninger på for at få den til at lade, det har jo virket,
er der ikke en autoelektriker der har et godt råd ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej har du tjækket og der er en ledning der er knækket eller er løs jeg hade et problen med at starte og mår den var startet så lyset ladelampen
det vad en ledning ved generatoren der var knækket og det kunde mand ikke se for det var under isolering på ledning ca 2 cm inde
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

ja, alle ledninger er målt igennem , og tjekket i hoved og r..  så min umiddelbare konklution er at spændingsregulatoren er stået af, og en ny koster over 2kilo hos volvo penta,
den burde kunne skaffes billigere, en ny generator koster 700 kr hos biltema,
så det ligner rent røveri!
 men  tak for dit forslag, jeg håber jeg kan finde en ny regulator der passer, og er til at betale!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

en ny spændingsregulator er købt for 420 kroner med moms hos den lokale autoreservedelsforhandler (kildegård), så nu er vi kørende igen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Lyder godt at du slap rimeligt billigt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja , nu skal der sejles ,  fyn rundt på fredag, jeg vinker lige når vi sejler forbi vindeby

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det er mig der er den misundelige inde på bro 2 .. god vind..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis