Træ der ikke kan males hvidt

Hej.

Jeg har købt et hus med en udestue, som dengang vi overtog den lignede rå træ.
Den ville vi meget gerne male hvid, så vi har givet den stopgrunder (Luxi stopgrund) og malet den tre gange hvid ovenpå. Den har fået shellak på de steder, som var nødvendigt.

Men der er noget som trænger ud igennem malingen, som gør, at der hvor der er givet shellak synes træet helt hvidt, men der hvor der ikke er givet shellak er det gulligt. Jeg har vedhæftet billeder, som viser problemet.

Hvad skal vi behandle med for at få en helt hvid udestue?

På forhånd tak for hjælpen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder mest af alt som tjære og nikotin, har du glemt at vaske det hele af inden du gav knastlak og hvad har du grundet med..


/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi har haft en maler til det, men nej han vaskede ikke af, det gør sådan nogle vist ikk
Vi ved at der har stået en gasvarmer i udestuen tidligere og at de tidligere ejere ikke var rygere.
Det var Luxi stopgrunder han brugte.
Skrevet af papi på 15 maj 2010 14:04
Vi har haft en maler til det, men nej han vaskede ikke af, det gør sådan nogle vist ikk
Vi ved at der har stået en gasvarmer i udestuen tidligere og at de tidligere ejere ikke var rygere.
Det var Luxi stopgrunder han brugte.


Aha, du har haft besøg af en "klat-maler" det er dem der bare vil ha penge, lave ting hurtigt og så skide være med kunden... I kan stort set starte forfra... jeg vil overflade slibe, vaske ned med grundrens, gi knastlak, grunde, og så færdigmaling, gerne med en smule glans så det både stor imod men også er nemt at afvaske.... Det er sådan jeg plejer at male træværk når jeg har fået opgaver.. Mvh mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har med stor succes brugt denne
http://www.malercompagniet.dk/indendors1/loftsmaling1/sigma-renova-isotop.html?SID=463d4399a34bbae7eb9f053249ba6e4e


Det kan være du skal ringe til maleren og klage.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også