byg selv grill

Jeg vil gerne bygge en grill i min have, men ved absolut 0 på det felt. Der skal kunne steges en gris i, og den skal være med låg. Hold da op de er dyre at købe, så derfor er jeg klar til at smøre ærmerne op, og har derfor hårdt brug for en god ide til hvordan sådan en kan bygges. Hilsen M

Er der nogen som har et god forslag på hvordan jeg kan bygge en grill i min have? Den skal kunne rumme en gris (helstegt pattegris) og være med låg. Egentligt ser sådan en grill jo rimelig simpel ud, men hold da op de koster alligevel meget. Derfor er jeg klar til at smørre ærmerne op. hilsen M

Jeg vil gerne bygge en grill i min have, men ved... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en til salg på QXL

http://www.qxl.dk/pris/camping-fiskeri-friluftsliv/camping-telte--friluftsliv/koge-grill--kl/grill-til-helt-stegt-pattegris/v/an608531216/

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej Mali.

Først tror jeg du skal vælge om du ønsker en lukket grill eller grisen skal grille åbent.

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg det er for dyrt at lave en lukket selv. Lej en de få gange du skal bruge den.

Jeg har et par gange været med til at grille en gris på spid, i varerende størrelser. Det kræver, ud over tålmodighed og boulion til at krydre under stegningen, en lang solid spyd og så et par tværgående stivere. En ved forben og en ved bagben. Så monterer du ellers svinet ved at "sy" den fast med godt med bindetråd, ikke den galvaniserede hegnstråd, men den bløde bindetråd i ubehandlet jern.

Så skal du helst have et bål ved siden af hvorfra du skovcler gløder ind under grisen når der er behov. Bål direkte under er temmelig svært at styre :-)

Den åbne metode kan også anvcendes med en rist hvorpå svinet fastgørres på samme måde.

Regn med at det tager lang lang tid......

MVH Njord
Tak for de gode råd. Jeg har købt en fabriksny STOR tønde og den er pt. hos en maskinmester som åbner den , laver lufthuller, 2 rister, og ben på. Den kommer til at kunne åbne på langs og den er så stor at der kan ligge en gris i. Tønden kostede 250 for ny, og alt materiale i rustfri stål (risten er dyrest), vil koste ca. 2500 kr. Det syntes jeg er ok, da de lukkede grille jeg har kigget på, har ligget et sted mellem 5000 og 7000 kr
Der er både en stor og en lille rist og tilsammen vil risten dække hele grillen. Jeg tror og håber pengene er givet godt ud, da det er en MEGET solid tønde jeg har anskaffet til formålet, og derved kan holde mange grillaftener i mange år. God sommer derude.

Er der nogen som har et god forslag på hvordan jeg kan bygge en grill i min have? Den skal kunne rumme en gris (helstegt pattegris) og være med låg. Egentligt ser sådan en grill jo rimelig simpel ud, men hold da op de koster alligevel meget. Derfor er jeg klar til at smørre ærmerne op. hilsen M

OK. Du må lige huste at supplere med billeder af vidundere når den komme rhjem... Både med og uden gris :-)

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis