byg selv grill

Jeg vil gerne bygge en grill i min have, men ved absolut 0 på det felt. Der skal kunne steges en gris i, og den skal være med låg. Hold da op de er dyre at købe, så derfor er jeg klar til at smøre ærmerne op, og har derfor hårdt brug for en god ide til hvordan sådan en kan bygges. Hilsen M

Er der nogen som har et god forslag på hvordan jeg kan bygge en grill i min have? Den skal kunne rumme en gris (helstegt pattegris) og være med låg. Egentligt ser sådan en grill jo rimelig simpel ud, men hold da op de koster alligevel meget. Derfor er jeg klar til at smørre ærmerne op. hilsen M

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.... Nu ved jeg heller ikke meget omkring det emne... men har da set en lavet ud af en stor Olie tønde, der så var flækket midt over så får man da en forholdsvis stor gril, og det vel bare et spørgsmål om at lave noget smart med nogle hænglser, så har man et låg? og så bygge et stativ den kan stå på? Ved ikke om det kunne være en løsning?

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Tak for svaret. Det lyder simpelt og effektivt. God ide!

Er der nogen som har et god forslag på hvordan jeg kan bygge en grill i min have? Den skal kunne rumme en gris (helstegt pattegris) og være med låg. Egentligt ser sådan en grill jo rimelig simpel ud, men hold da op de koster alligevel meget. Derfor er jeg klar til at smørre ærmerne op. hilsen M

Man kan lave meget forskelligt. en grill lavet af en moderne olietønde skal brændes meget grundigt af for at få alle olie/kemikalie rester ud. og så er godstykkelsen ikke støre end at den vil brænde relativt hurtigt igennem i forhold til en købe grill.
du kan søge inspiration her : http://www.neatorama.com/2006/06/08/top-10-coolest-bbq-grills/

Det største problem med at bygge en grill selv er risten. den skal holde faconen selv når den bliver meget varm og den må ikke afgive giftige ting eller smag til det der bliver grillet.

Jacob
Skal du lave helstegt pattegris vil det være at foretrække at lave et roterende spyd istedet for en rist. Jeg har set et eksempel med en firkantet grill lavet af pladejern, 2 "tårne" af vinkeljern med et spyd imellem som blev drevet af en elmotor. så passer den næsten sig selv.


Jeg er nok ude i at få en smed til at lave risten. Tak for de gode tip, og for en inspirerende hjemmeside med gode ideer.

Er der nogen som har et god forslag på hvordan jeg kan bygge en grill i min have? Den skal kunne rumme en gris (helstegt pattegris) og være med låg. Egentligt ser sådan en grill jo rimelig simpel ud, men hold da op de koster alligevel meget. Derfor er jeg klar til at smørre ærmerne op. hilsen M

Annonce
Tænk på hvor svært det er at vende en hel gris på en rist. Lav hellere et spyd.


Jeg er helt enig. en gris skal spiddes og roteres. Dels bliver resultatet bedre men det er også lettere.

Jacob
Men hvis grillen er lukket, vil det så være nødvendigt at vende grisen? Vil det ikke fungerer som en ovn?

Er der nogen som har et god forslag på hvordan jeg kan bygge en grill i min have? Den skal kunne rumme en gris (helstegt pattegris) og være med låg. Egentligt ser sådan en grill jo rimelig simpel ud, men hold da op de koster alligevel meget. Derfor er jeg klar til at smørre ærmerne op. hilsen M

det har noget at gøre med den lange tid den skal steges på grund af størelsen på den
sådan en størelse er ikke nem at vende når den er varm og det skal gøres
rigtig tit ellers brænder du fuldstændig det yderste lag kød af inden den er mør inden i
og at man skal have nem mulighed for at efterfylde kul

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Den kan godt laves så den virker som en ovn, men så skal kullene ikke ligge lige nedenunder. Så skal den ha det weberfolket kalder inddirekte varme, og jeg tro du slipper nemmere og bedre ud af det med et spyd.


Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis