Startproblemer med motorsav

Hej

Jeg har fået mig en billig Partner 390 som jeg ikke kan starte. Da jeg købte den kunne han godt få den igang. Igår tjekkede jeg om der var gnist på den og det var der, det var en lille men kontinuerlig gnist, så jeg tænkte at det måtte nok være tændrøret der var ved at være færdig, så idag købte jeg et nyt tændrør og ville prøve den, men nu vil den overhovedet ikke give gnist, heller ikke med det gamle. Jeg har prøvet at koble on/off knappen fra ved at hive ledningen fra knappen ud af tændspolen, for at se om det var der fejlen var, men stadig uden held.

Hvad kan problemet være? Kan jeg på en eller anden måde have ødelagt tændspolen eller kan det være platinerne der er indstillet forkert eller evt. afstanden mellem tændspole og svinghjul? Det værste ville være hvis det var tændspolen der var gået, men når den nu kunne gniste kontinuerligt men lidt igår, så kan det vel ikke være det eller?

På forhånd tak

Mvh. Jacob
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige en tilføjelse, så går der en wire fra selve cylinderblokken og ud til håndtaget som om at det er noget stelkable eller lign. Men er det nødvendigt og kan det være der fejlen ligger?
Jeg har lige haft den skilt af igen og har renset tændspolen og justeret den til en korrekt afstand mellem svinghjulet, men stadig uden held. Jeg er begyndt at tænke lidt på om det måske er selve koblingen til tændrøret, men hvordan kan jeg tjekke om det virker? Kan jeg måle på tændspolen eller ledningen?

har du sat on-off på igen.!

hvis tændspolen er færdig. så kan du ligeså godt købe en ny motorsav
hvis du skal have den samme model.!
pris. gæt at den koster hvist 998. til 1298 kr.!

den koster måske mere end halvdellen af motorsaven selv koster
i løs vægt.

Ja jeg har sat on/off knappen på igen.

Kan det være fejl ved platinerne? Evt. kondensatoren som er futtet af? Vil gerne prøve så mange ting som muligt før jeg giver mig til takke med at tændspolen er død.

Nu når der var gang i den her for et par dage siden da jeg købte den, er det så ikke mærkeligt (eller meget tilfældigt/uheldigt) at lige netop tændspolen skulle være røget sig en tur?
smut en tur omkring forhandler mandag og få ham til at lave den på garanti

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Købte den for 100kr. på et marked, så kender ikke ham jeg købte den af.

Nu har jeg ikke den store forstand på motorer, men kan det virkelig være tændspolen, når den nu har kørt her for et par dage siden?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis