Ledningsføring, LED spots

Jeg har modtaget mine 3W/700mA LED spots. Der er syv spots som skal i loftet. Er der nogen der kan sige mig om de må forbindes til strømforsyningen med en multicore ledning (istedet for alm 1½kvd), og om jeg kan forbinde dem i serie mellem de enkelte spots (istedet for at føre alle ledninger ud til forsyningen og serieforbinden dem der).
Det er jo alt andet lige lettere.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved serieforbindelse handler det grundlæggende om at få ringen rundt så kort som mulig, så derfor er der bestemt ingen grundt til at lægge ledningerne i stjernefacon, som du typisk vil ende med hvis du fører et separat tolederkabel ud til hver lampe fra strømforsyningen.

Passer dit udstyr sammen så de 7 spots kan trækkes af den samme konstantstrøms-strømforsyning - spændingen stiger jo, jo flere spots du sætter i serie?

/ Claus

Alletiders, tak for svar.

Det er en switchmode forsyning med regulerbar strøm og max output spænding på 49V. Ifølge leverandøren kan den klare op til 8 3W LED's, så det skulle passe sammen.

Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sikke et fantastisk oplysende indlæg du der kom med
I stedet for at snyde dig til reklame, burde du i stedet for købe en almindelig reklameplads. 
Hvis det er nødvendigt at snyde sig til reklameplads, ligger det sikkert også i kortene at du snyder med andet også.
Jeg går derfor ud fra, at det er et skodprodukt, du har.

Æv, hvor er det ærgerligt at spilde sin tid på at åbne et indlæg i en spændende tråd, for så blot at finde en dum, gold reklame.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis