Min Polo driller

Hej alle. Jeg har et problem med min polo. Når den er kold går den ud hvis jeg trykker på speederen, og har derefter besvær med at starte den igen. Men hvis jeg holder speederen halvt nede kan den lige holde sig igang. Men når den endelig er blevet varm så køre den nogenlunde. Jeg har skiftet min temp. føler men uden held. Kan det evt være den flange som sidder mellem karburator og topstykke? Håber der er nogen som kan hjælpe.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som noget automatchoker der er i stykker.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvor gammel er den. Vis de over 1994 har den Einsprøtning og derved nogen Choker men den kan sagtens bare være en flange eller en pakning som ikke har det så godt.

1. er der vand i olien?
2. er der ontelig forbindelse til luftregulatoren?
3. er der gået en siking eller er der et relæ som sider løst?
4. er Co2 målingen god nok?
5. ryger bilen meget?
lyder som den får for meget at leve af

 

Hvis det er en indsprøjtningsmodel, kører den med Bosch Monopoint.
Et meget almindeligt problem her er et slidt gasspjældspotentiometer. Kulbanerne heri slides efterhånden.
Men tjek også for utætte vacuumslanger.
Den er fra 91 og er med Bosch Monopoint som vile skriver. Til Benjamin's spørgsmål, så bruger den ikke vand så der kan da ikke være vand i olien? og co'en er også i orden når den er varm ihvertfald, men syntes den ryger lidt for meget, og lugter lidt af uforbrændt benzin.
Til vile, jeg skiftede hele klumpen "karburatoren" med alle følere og stik på, så den skulle gerne virke da den virkede på den jeg tog den fra. Men vil kigge efter utætte vacumslanger ihvertfald. Den er virkelig ved at drive mig til vanvid så håber snart jeg finder fejlen.
Annonce
Det lyder godt nok som en dårlig temperaturføler.

Bare for en sikkerheds skyld: Der er nok to tempfølere, en til motorstyringen, og en til tempmåleren.
Det er selvfølgelig den rigtige du har skiftet?
Ja det er den rigtige jeg har skiftet. "den blå"... jeg har fundet ud af den får alt for meget benzin når den er kold, den drukner faktisk i benzin når den er kold. Jeg har også målt forbbindelsen fra stikket ved temp. føleren og op til motor ecu'en og den er ok. Jeg har ovetvejet om det kan være motor ecu'en der er i stykker?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis