Regnvandstønder

Hej Gruppe

Jeg har købt 3 af de grønne regnvands tønder sidste sommer på 200 liter., nu her efter den hårdel vinter kan jeg se de 2 af dem er frost sprængt, er det noget skrammel man køber idag eller kan man ikke få noget der kan holde uden at det skal koste en formue, jeg troede faktisk godt de kunne tåle det, da de er koniske, det virker som om plastiken er lavet at noget billigere plast end låget og foden,
Hvad er jeres erfaring?
Hej Gruppe Jeg har købt 3 af de grønne regnvands... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jordbær til venstre, er det så hamp til højre??? tænkte om i ville slå jeres eget tovværk..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis det var hamp, skulle det da ikke laves til tovværk, inden vi røg det

Nej det er tomatplanter, som svigermor har begået i vindueskarmen. Og i forgrunden er det hvidløg, som under jorden er noget bras, men bladene, de kan godt bruges til krydderi

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg har en 1200 l palletank, som har stået med vand i hver vinter de sidste 10 år uden at sprænge.


Vi tror såmænd også at en fabriksny Harald Nyborg tønde kan tåle en streng vinter, men efter 5 år er der ikke mange ptalater tilbage i plasten, og UV-lyset har gjort sit til at den er blevet godt sprød.

Vi var meget tæt på at købe en af de vintønder, Jem & Fix har haft på tilbud i flere omgange her i foråret, men besindede os i sidste øjeblik, de var ligegodt for dyre og ikke pæne nok til at retfærdiggøre prisen på næsten 700 kr.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg har sat 2x1000 liters palle tanke op på et stativ og beklædt det med træ bagefter så man ikke kan se dem. De har ikke taget skade de sidste 4 år og det er bare super at have så meget vand ved hånden. Specielt ved en tør sommer så kan man stadig tillade sig at vande græsplænen   Dog fik jeg ikke tømt pumpen godt nok så hele metal huset sprængtes   Godt Tyskland ligger så tæt på

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
hvor kan man finde de der palle tønder henne ?
Prøv at køre til det lokale vandværk da de bruger forskellige væsker i palletanke. Ellers den blå avis..

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis