Tyverialarm uden abonnement, men med sms. Hvad skal jeg vælge?

Hej.

Vi døjer lidt med tyverier i vores lille landsby
Genboen har fået ribbet firmabilen 2 gange. Og de har prøvet at komme ind i huset, via. terrassedøren.
Heldigvis har de en schæfer, som ikke syntes de skulle ind.
Man kunne næsten ønske at de var kommet ind, uden at vække hunden... så kunne de lære det!! (Ved godt at det er ulovligt, men det tager jeg nu gerne en måned eller to for)

Vi er nu et par stykker der vil have monteret tyverialarm i huset.
Det skal ikke være alt for fancy. Men det skal heller ikke være noget der sender alarmer hele tiden, fordi det er for billigt.
Og så skal det gerne være et anlæg der ikke skal tilkobles fastnet, da det ikke er så udbredt herude.
Selve anlægget må gerne være trådløst. Men som gammel elektriker, fortrækker jeg noget med ledning!
I tilfælde af at sådan noget trådløst system løber tør for batteri. Hvad sker der så?

Jeg har kikket lidt på Blue Secure. De har noget på tilbud gennem Solar.
Ellers er jeg lidt på bar bund. Der er jo rigtig mange forskellige at vælge imellem

Har i erfaringer med noget?
Det skal gerne være uden abonnement, da jeg og mine naboer ikke vil betale de priser for udkald. De når jo ikke frem før tyven er væk igen.
Og der er så godt som altid et par naboer hjemme og i nærheden af vores huse.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej. Vi døjer lidt med tyverier i vores lille... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den billige løsning
Hvis jeg var dig ville jeg bare sætte et alarmklistermærke i vinduet, og så holde ved det!

Den bedste løsning
Få installeret en røgkanon.

Preben
Her mellem jul og nytå havde naboen indbrud!!

Og som jeg skrev i et af de tidligere indlæg, ville jeg nok ikke komme vidére, før næste indbrud... :-/

Jeg blev lettere irriteret over at de var kommet ind. For jeg havde været hjemme på tidspunktet. De var bare kommet fra skoven af. Og den skov har jeg også som baggund i haven!

Fruen her i huset, krævede at jeg gjorde et eller andet.

Jeg startede søgningen forfra og faldt til sidst for Dansikring Direct.
Når man er medlem af FDM og lidt andet, er det det billligste jeg kunne finde.
Jeg besluttede at der skulle være en central til at tage sig af evt. alarmer.

Nu må vi se hvordan det går. Jeg skal give 280 i måneden og så er der fri service, kørsel til alle alarmer og alt det gøgl.

Jeg har monteret 2 sensorer. En døralarm. Og en fotodetektor. Huset er designet, så de formentligt vil komme samme vej som de gjorde ved naboen. Gennem skoven.

Stue og fordelergang er dækket af sensorer. Og de skal da være usandsyneligt dumme, hvis de bare vil ind i et af vores værelser og kikke på tøj!


@Hans. Den var ikke engang sjov! Slet ikke!! Men derimod det som DS skrev. Det var RIGTIG sjovt :-)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
hej Næstformand...
Håber det virker.. Havde selv besøg lige før jul.
blev stik tosset. og skældet sælvfølig molly ud (vagt hunden der slikker folk ihjel)
det viste sig så at naboen var løbet tør for øl.
de har nøglen til de fleste huse her på gaden.
de passer så huse når vi er på ferie/weekend/sejltur.
de havede glemt at sige det og låse efter sig.( tror de var lidt pløret)
molly fik en undskyling og kødben naboen fik mer øl.
og jeg fik pulsen op.
men held og lykke med dine alamer. det er sku træls ikk at kan ha sine ting i fred.....

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Jeg kan se det er en gammel debat, men måske du Næstformanden kan forklare hvad du endte med at vælge og om du var tilfreds??

Jeg har kigget på sådan en alarm herfra: http://www.alarmogsikring.dk/privatalarm/ og så snakkede jeg med en derfra som mente at pakke 1 var nok til mit behov.
Jeg synes bare det er svært at gennemskue..

Og jeg ville også gerne have en der SMS'ede mig, det er meget rart at få besked straks, så hvis man skulle være oppe kunne man måske være heldig at nuppe en af dem på fersk gerning.. ville sku ikkv ære så dårligt!
Annonce
HHej.

Jeg var ellers sikker på at jeg havde skrevet mit valg!

Jeg endte med at oprette et abbonnement hos Dansikring Direct.

Fruen ville gerne have at der var overvågning på. Også når der ikke er nogen af os hjemme.

Vi har en fotodetektor i stue/alrum/køkken. Og en alm sensor i fordelergangen.
Vores hus er indrettet, så man fra disse positioner, kan dække alle vinkler der giver adgang til huset.

Jeg mener vi betaler omkring 200,-/md


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Næstformand. Det kan godt være I kun betaler 200,- pr. mdr i abonnement, men tjek lige vhad I så skal betale hvis alarmen går, og der kommer en vægter ud. Typisk 800 - 1200 efter de erfaringer jeg har (har selv kørt alarmpatrulje med hund).

Man kan jo også selv, naboen eller andre modtage et opkald eller en SMS fra alarmpanelet ved alarm. Jeg har været i sikkerhedsbranchen i 16 år, og kender til mange forskellige typer alarmer. En god og ganske simpel og driftsikker alarm er fra Houseguard. Sensorerne er trådløse, så ingen ledninger op og ned af væge. Der er ingen tydelige antenner på alarmpanel eller detektorerne, de er skjult og indbygget - så det ser pænt ud at have siddende. Se foto af det her: http://alarmwebshop.dk
Der er indbygget GSM, så når du har betalt for dit simkort abonnement (ca 15 kr pr mdr) så er du kørende.


Men en alarm gør det jo ikke alene. Sørg for at hækken er lav, aut. lys der tænder ved bevægelse uden om huset, låsene er iorden, og man ikke som tyv blot kan åbne bagdør mv, på en vrider. Alle låse skal gerne være med nøgle også indefra, så en tyv er tvunget til at slæbe evt. tyvekoster ud af samme vindue som han kom ind - det gør det svært for tyven.

Ha´ en sikker dag !

Jeg betaler ikke mere for udrykninger og fejlalarmer. Men har fundet ud af at det er 259,-/md.

Personligt har jeg mest lyst til fortrådede installationer. Som gammel elektriker ved jeg at der skal lidt mere til at ødelægge et kabelbåret signal, som et trådløst!

Og så lige den der med vrideren på indersiden af døren...
-Jeg havde besøg af en forsikringsmand, der skulle give tilbud på det hele.
Han sagde også at nå vi nu skiftede de gamle døre fra ´73, skulle det være med nøgle i dørene, både indvendigt og ude.

Og da jeg så forlangte at blive sat 50% ned i livsforsikringspræmie, lignede han et spørgsmålstegn!
-Jeg skal IKKE, under nogle omstændigheder, stå og lede efter en nøgle, hvis der går ild i huset!!
Og desuden vil det være pløkåndssvagt at slæbe tv osv ud gennem vinduet, da de lige så let kan baldre ruden i terrassedøren... Jeg bor i en lille landsby, hvor vi ikke bor klods op ad hinanden.

Mht. sms'er og naboer. Så er de ved at være omkring de 60. Og selv i deres unge dage ville de have svært ved at hamle op med et par østeuropærere, der er blevet sendt ud for at hente julegaver til hele deres hjemland (Her er der ikke tale om en generalisering og had til fremmede. Blot en konstatering på de opklarede indbrud i omegnen!)
Det er sq godt nok til fejlalarmer og en hund der påvirker sensoren. Men når det bliver alvor, vil jeg hellere betale mig fra det, end at lade bekendte løbe en risiko!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Næstformanden på 23 dec 2011 19:58
Jeg betaler ikke mere for udrykninger og fejlalarmer. Men har fundet ud af at det er 259,-/md.

Personligt har jeg mest lyst til fortrådede installationer. Som gammel elektriker ved jeg at der skal lidt mere til at ødelægge et kabelbåret signal, som et trådløst!

Og så lige den der med vrideren på indersiden af døren...
-Jeg havde besøg af en forsikringsmand, der skulle give tilbud på det hele.
Han sagde også at nå vi nu skiftede de gamle døre fra ´73, skulle det være med nøgle i dørene, både indvendigt og ude.

Og da jeg så forlangte at blive sat 50% ned i livsforsikringspræmie, lignede han et spørgsmålstegn!
-Jeg skal IKKE, under nogle omstændigheder, stå og lede efter en nøgle, hvis der går ild i huset!!
Og desuden vil det være pløkåndssvagt at slæbe tv osv ud gennem vinduet, da de lige så let kan baldre ruden i terrassedøren... Jeg bor i en lille landsby, hvor vi ikke bor klods op ad hinanden.

Mht. sms'er og naboer. Så er de ved at være omkring de 60. Og selv i deres unge dage ville de have svært ved at hamle op med et par østeuropærere, der er blevet sendt ud for at hente julegaver til hele deres hjemland (Her er der ikke tale om en generalisering og had til fremmede. Blot en konstatering på de opklarede indbrud i omegnen!)
Det er sq godt nok til fejlalarmer og en hund der påvirker sensoren. Men når det bliver alvor, vil jeg hellere betale mig fra det, end at lade bekendte løbe en risiko!

Næstformanden

Du gør det at du får monteret dobbeltlåse på dine nye døre. Således at den øverste lås er forsynet med cylindre på begge sidder og den og den nederste har vrider indvendigt. Når du så er hjemme låser du kun den nederste lås med vrideren. Så kan du nemt komme ud hvis der skulle opstå en nødsituation. Når du ikke er hjemme låser du selvfølgelig begge låse. 


Mvh. Alarmteknikeren 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Orv!
-Det var snedigt!!

Det er hermed noteret til den nye dør. Jeg var jo så heldig at den gamle nye dør, havde en fejl i malingen. Så den bliver skiftet på garantien.
Mon ikke jeg kan betale mig fra en ekstra lås eller anden dør?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også