Tyverialarm uden abonnement, men med sms. Hvad skal jeg vælge?

Hej.

Vi døjer lidt med tyverier i vores lille landsby
Genboen har fået ribbet firmabilen 2 gange. Og de har prøvet at komme ind i huset, via. terrassedøren.
Heldigvis har de en schæfer, som ikke syntes de skulle ind.
Man kunne næsten ønske at de var kommet ind, uden at vække hunden... så kunne de lære det!! (Ved godt at det er ulovligt, men det tager jeg nu gerne en måned eller to for)

Vi er nu et par stykker der vil have monteret tyverialarm i huset.
Det skal ikke være alt for fancy. Men det skal heller ikke være noget der sender alarmer hele tiden, fordi det er for billigt.
Og så skal det gerne være et anlæg der ikke skal tilkobles fastnet, da det ikke er så udbredt herude.
Selve anlægget må gerne være trådløst. Men som gammel elektriker, fortrækker jeg noget med ledning!
I tilfælde af at sådan noget trådløst system løber tør for batteri. Hvad sker der så?

Jeg har kikket lidt på Blue Secure. De har noget på tilbud gennem Solar.
Ellers er jeg lidt på bar bund. Der er jo rigtig mange forskellige at vælge imellem

Har i erfaringer med noget?
Det skal gerne være uden abonnement, da jeg og mine naboer ikke vil betale de priser for udkald. De når jo ikke frem før tyven er væk igen.
Og der er så godt som altid et par naboer hjemme og i nærheden af vores huse.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej. Vi døjer lidt med tyverier i vores lille... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Også helt klart et god bud, med mulighed for at få sendt et foto af alarmhændelsen:
http://www.dba.dk/tyverialarm-powermaster10/id-80098708/

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Næstformanden på 23 dec 2011 19:58
....
Og så lige den der med vrideren på indersiden af døren...
-Jeg havde besøg af en forsikringsmand, der skulle give tilbud på det hele.
Han sagde også at nå vi nu skiftede de gamle døre fra ´73, skulle det være med nøgle i dørene, både indvendigt og ude.

Og da jeg så forlangte at blive sat 50% ned i livsforsikringspræmie, lignede han et spørgsmålstegn!
-Jeg skal IKKE, under nogle omstændigheder, stå og lede efter en nøgle, hvis der går ild i huset!!
Og desuden vil det være pløkåndssvagt at slæbe tv osv ud gennem vinduet, da de lige så let kan baldre ruden i terrassedøren... Jeg bor i en lille landsby, hvor vi ikke bor klods op ad hinanden......... 

Næstformanden

Hej Næstformanden

Jeg har selv nøglecylindre på begge af mine yderdøre og terrassedør, hvilket jeg ser som en rigtig god sikring.
Og på sigt skal du vel også have skiftet din gamle terrassedør ud? Og så skal den vel også sikres med glassikring/sikkerhedsrude.

Så hvis jeg var dig ville jeg sætte en nøglecylinder i den nye dør.

Når vi er hjemme sidder vores nøgle i døren og når vi sover tages den ud og placeres et bestemt sted - Og når vi er ude af huset, så har vi den med os.
Så bare rolig - Du brænder sgu ikke inde - Medmindre du da helt taber besindelsen i tilfælde af brand



Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Derudover har jeg haft hund(e) i mange år, så jeg tror slet ikke tyven vil løbe den risiko der er ved at træde ind hos os uanmeldt.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Annonce
Er der nogen som har erfaring med alarmerne fra Sikkerthjem.dk? Jeg har kigget på deres Villa-pakke i Fona, men er lidt i tvivl om alarmen er for "billig"?

Skrevet af Mr. Dyrup på 06 okt 2013 02:23
Er der nogen som har erfaring med alarmerne fra Sikkerthjem.dk? Jeg har kigget på deres Villa-pakke i Fona, men er lidt i tvivl om alarmen er for "billig"?

Jeg har ingen erfaring med disse tyverialarmer, men jeg er selv beskæftiget i faget igennnem 15 år og jeg ville aldrig røre ved noget der arbejder på 433Mhz nettet.

Jeg har det ok med at min Harald Nyborg ringeklokke gør det, men det er så også det!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 06 okt 2013 08:38

....jeg ville aldrig røre ved noget der arbejder på 433Mhz nettet. 

Jeg har det ok med at min Harald Nyborg ringeklokke gør det, men det er så også det!
Lidt nysgerrig....
Hvad er der i vejen med 433 MHz?

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.


Skrevet af Chr. på 06 okt 2013 09:14
Lidt nysgerrig....

Hvad er der i vejen med 433 MHz?



Chr.



433 Mhz (også kaldet "skraldespandsfrekvensen") er alt, alt for ustabil. Det er godt og vel ca. 10 år siden at den professionelle sikringsbranche endeligt droppede den.

I dag bør tyverialarmer køre på 868 Mhz. De fleste professionelle anlæg kører tilmed med rullende koder og to vejs kommunikation.

433 Mhz frekvensen anvendes også i stor stil af radioamatører, der må sende frit på denne frekvens. Ligeledes benytter vise babyalarmer, fjernbetjeninger til kraner, m.fl. Denne frekvens. Rent ud sagt at der ingen regulering af signalerne her. Jeg har personligt oplevet flere gange 433 Mhz udstyr være totalt lammet i perioder, typisk i tæt befolket områder og hvis naboen fx får leveret varer fra trælasten og chaufføren betjener sin kran med en fjernbetjening.

433 Mhz sendeudstyr er tilgængæld rigtigt billigt og anvendes derfor oftest i billig elektronik.

Den her artikel beskriver meget godt hvad jeg også har oplevet http://ing.dk/artikel/radio-kaos-saetter-danske-bilnogler-ud-af-spillet-103507

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ok. Så blev jeg lige lidt klogere på det.
Tak!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også