Halvtag til græsslåmaskine mv.

Hej,

Er der nogen, der kan sige mig hvad jeg skal bruge til at lave et halvtag ud fra en eksisterende trævæg? Væggen er 3 m. lang og jeg vil gerne have det til at række 2 m. ud. Jeg regner ikke med at lave gulv i det. Hvad angår understøtning har jeg nogen gamle pyramideformede fundamentsblokke. Det er ikke nogen betingelse at jeg skal bruge disse hvis der findes lettere måder at gøre det på.

På forhånd tak.

Inger

/Inger

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke lige de der fundamentsblokke. Men kunne tænke mig det er af tyoen man graver delvist ned.
Jeg ville sætte 5 hvor væggen skal stå. Sætte nogle 4x4 ovenpå og en 4x4 vandret som rem.
Så skal du have fastgjort en understøtning på den eksisterende væg, hvor taget skal hvile på. Der må du jo se hvad der er af stolper indvendigt som den kan fastgøres i. En 2x4 skulle kunne gøre det sammen med nogle franske skruer. Spærrene kan også laves med et antal 2x4.
Resten er så lidt afhængig af hvilken beklædning du har tænkt dig til væg og tag.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Tak for svaret - så kan jeg lære at lave min beskrivelse ordentligt..... Det er ikke min mening at der skal beklædning på siderne. Desuden har jeg gået en dags tid og kigget på det sted hvor den ene hjørnestolpe skal være - og det ser ikke så godt ud, for jorden er fuldstændig sumpet. Jeg prøvede at stampe rundt i det og det lykkedes mig at få foden helt ned i det blævrende mudder. Jeg tror, at der i tidernes morgen har været en drængrøft lige på det sted. Er der nogen, der ved hvordan man kan lave en stabil stolpe midt i en gang mudder?

Tak for den øvrige beskrivelse. Det var lige hvad jeg havde brug for. Lige nu overvejer jeg dog at lade være med at hæfte det på siden af værkstedet da jeg er bange for at det vil trække i det hvis det ene hjørne begynder at synke. Nogen meninger om det?

Tak.

/Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis