CNC fræser kit eller andet

Jeg har i flere år overvejet en CNC fræser, hovedsageligt til træ. Jeg vil dog også godt kunne fræse i ALU og plast. Jeg har ikke mod på at bygge en helt fra bunden, og er derfor på udkig efter enten en færdig, eller et KIT til at samle. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne fræse så store emner som muligt, men prisen stiger nok samtiddigt med størrelsen. Derfor kunne en fræser som jeg evt. kunne bygge videre på også være interessant. Den skal self. også kunne fræse 3D Mit budget er nok omkring 5000,- muligvis lidt højere. (Alt efter hvor meget jeg kan skrabe sammen) Hvad skal jeg kigge efter?
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit budget er ca. 5000 så må du nok nøjes med en ny hammer og et stemmejern, du skal regne med minium 10,000 hvis det er selvbygger.
Fx:

http://cgi.ebay.de/HAASE-CUT2500S-profi-3D-CNC-Frase-Frasmaschine-NEU-/220600880504?cmd=ViewItem&pt=Industriemaschinen&hash=item335cd64d78#ht_21588wt_1165

Eller denne som mangler controller og fræser:

http://cgi.ebay.de/DW-28-CNC-Frase-3D-Fras-und-Graviermaschine-/320531591239?cmd=ViewItem&pt=Industriemaschinen&hash=item4aa12bf047#ht_2583wt_1165

Derfor ser jeg ikke mit budget som urealistisk, hvis jeg fx. køber brugt.
Jeg kom i tanke om, at jeg har adgang til en masse ALU profiler gratis - Samt et værksted hvor jeg kan forarbejde det. (med Kopifræser og andet)

Jeg har derfor lige tegnet en hurtig tegning, over hvordan jeg kunne bygge en selv.



Alt det gule er alu rør, jeg ved ikke lige hvilke dimensioner der er endnu.

Ville det kunne lade sig gøre sådan? Hvis jeg alligevel skal i gang med at bygge selv, skal den kunne tage mindst 800x1000mm.
Hej Torben

Jeg er lidt i tvivl om hvad det egentlig er du "spørger efter"?
Du skriver at du ikke har mod på at starte helt fra bunden, og så vil du vide om den tegning du har lavet som de fleste andre maskiner på nettet er lavet vil kunne virke? øh, ja... men er det ikke at starte helt fra bunden hvis man skal til at bygge en ramme?

Når Jens så skriver at det du ønsker af maskinen til de penge du skriver du har tænkt at sætte i det, nok ikke helt rækker så svare du at "jo det kan det godt" ?? hvad er det så egentlig du spørger om?

Men jeg kan jo også godt se at det ser billigt ud hvis man kan få en DW28 til 167 Euro... men det tror jeg nu heller ikke helt på at de slipper den for... (jeg kan godt bruge et par stykker så :o)

Tror mere på den her pris: http://cgi.ebay.de/CNC-Frasmaschine-3D-Frase-Graviermaschine-WIN-PCNC-Soft-/370376733743?cmd=ViewItem&pt=Industriemaschinen&hash=item563c2c742f

Det er som regel heller ikke nok "bare" at få maskinen i hus. Der kommer spindel, værktøj, styrring, pc og diverse software oveni. At du så vil køre i noget der er hårde end træ gør så bare at det bliver endnu dyre. Og som du selv er inde på så stiger prisen sammen med størrelsen. Og det kan nok ikke engang gøre det med dobbelt størrelse= dobbelt pris ? nøjagtigheden har vi slet ikke været inde på, men den koster også. Jeg skal ikke gøre det svære end det er, men forsøger "bare" at forklare at der er mere i det end "bare lige" og 5000,- får altså hurtigt ben at gå på hvis man starter helt fra bunden.

Hilsen



Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Annonce
Jeg skriver jo netop, at jeg også kunne bygge en selv da jeg har adgang til masser af gratis alu.

Dvs. jeg kan lave rammen nærmest gratis.

Jens' cocky svar med at jeg i stedet skal købe en hammer og et stemmejern kan jeg ikke bruge til noget.

Jeg har set flere gange brugte CNC fræsere blive solgt til omkring 5000-6000 DKK - og det var fx. dette jeg var ude efter i starten.
Så har jeg nok misforstået det du skriver :

"Jeg har ikke mod på at bygge en helt fra bunden, og er derfor på udkig efter enten en færdig, eller et KIT til at samle"

Måske du skulle prøve med en tråd der hedder noget i stil med (Komplet CNC fræser i prisklassen 5-6k købes)


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Hov resten kom ikke med ? ....

Jeg har godt nok en stående, men den havde jeg tænkt skulle koste det dobbelte og den er heller ikke bygget til alu, så den er jo ikke rigtig interessant for dig.




Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Hvorfor ikke starte med en cnc-maskine i MDF? (Ja jeg kender godt begrænsningerne men træ og plastic kan sagtens fræses med en MDF-maskine)

Kig på http://cnczone.com, http://buildyourcnc.com m.fl.

Der er en masser af folk rundt i verden som laver MDF maskiner til hobbybrug. Man behøver ikke engang adgang til det store veludstyrede værksted for at komme igang.

Med en MDF-maskine behøver budgettet ikke at være exorbitant og man får alligevel lært en masse om cnc.

Maskinen er kun en lille del af hele cnc-historien. Der er også en masse software som skal læres eller prøves af.

Så inden man får brændt en masse surt tjente penge af på et nyt ufærdigt hobbyprojekt hellere starte i det små.

/Niels

1. Jeg skal købe MDF - Alu har jeg gratis.
2. Jeg gider ikke at bygge noget, som jeg skal bygge om 6 mdr. efter.

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis