Ral til gårdsplads/indkørsel mm - "skal" det være granit ?

Hejsa

Vi har i omkring 450m2 gårdsplads og indkørsel som vi gerne vil have ral i. Det er en gammel gård, og kanter mod have mm er lavet med kløvede kampesten.

Så vi syntes faktisk ikke at granit skærver ville passe så godt til - men har ladet os fortælle af flere at det er det bedste. Det pakker efter sigende mere, så man ikke køre hjulspor så nemt og skal gå og rive det....

Men er det korrekt ? Er der evt andet der er lige så godt ?

Der er jo også prisen.... granit i den mængde ville tage toppen af sommer budgettet !!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge perlesten og ærtesten, men de pakker ikke på samme måde som granit skærver.

Men med en rive til have/plænetraktoren, tager det ikke lang tid at få den til at spille igen

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har været yderst tilfreds med granit skærver da de netop pakker godt og ikke skal rives så tit. Men kan godt se det er en stor mængde du skal have ud   Du skal vel bruge ca 45 kubik meter så det løber nok op i en 11.000 kr. Mange penge, så jeg ville hellere købe ærte sten og en rive til traktoren

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg har ærtesten på min gårdsplads, desværre efterhånden blandet om med meget andet, efter utallige opgravninger m.m.

Mit råd er, at du skal være helt sikker på, at du ikke skal grave og regere på gårdspladsen efterfølgende og alle gamle opgravninger har sat sig i grundigt.

Men ellers kan jeg ikke sige noget om, havd du skal tage, da det er et spørgsmål om smag. Ærtesten er jo heller ikke udpræget billige, især hvis man går efter de mest hvide, som jeg gør.

Ikke for at afspore tråden, men det hører jo lidt sammen, vil jeg da gerne høre om erfaringer med de gårdspladsriver man kan få til at sætte bag på sin havetraktor. Dur de vitterligt? Jeg synes de ser meget lette ud. Spænder man ekstra vægt på dem, eller hvad? Er en større gårdspladsrive til en rigtig traktor mere hensigtsmæssig?
Kan disse gårdpladsriver rive op i granit?

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis