peugeot 406

Halløj der ude. jeg har en peugeot 406 st.car. Mit problem er den er begyndt at klikke under handskerummet. Det er noget der er sket fra den ene dag til den anden. Den siger 5 små klik og 3 store ca, og ellers kører det bare i ring. Håber der er nogen der kan hjælpe.
på forhånd tak..
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du er ved at tabe højre forhjul

 

Sidder der nogle relæer ude på den anden side af torpedopladen?
På en 309 sidder motorstyringen i toppen af handskerummet, men det er jo en rent elektronisk enhed, der ikke laver kliklyde.

ja der sidder en masse ledninger og relær, men ja. det kan godt være det er til at skifte? men er i tvivl om hvad de styrer?
hej,jeg har samme problem med min 406,,har haft blæseren afmonteret under handskerummet men det var ikke derfra det irriterende tikkeri kom,lyden kommer oppefra omkring airbaggen,det må være et relæ der står og slår til og fra,når jeg tænder og slukker a/c varierer lyden så måske det er noget spjældstyring men hvis du finder ud af det så lad mig lige det høre..
Under ratstammen og vist nok også i venstre side foran dig sidder der en masse relæer... Tag et ud af gangen og vrid de små ben en anelse med en tang og sæt dem i igen.. så de får ordenlig forbindelse..
Men du kan hvis du kan få den til at klikke mens du holder mærke forsigtigt hvilke et det er.. og så rens ben på det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

tak det vil jeg prøve i morgen og vender tilbage om det lykkedes,jo den klikker 5 sek efter tænding er på ..
tak for alle jeres svar. det skal prøves
SÅ HAR JEG FUNDET FEJLEN PÅ DEN KLIKLYD,oppe i toppen af blæserhuset sidder der et spjæld for re cirkulation det sidder også under torpedoen og når du renser filteret kan du se spjældet,,,klik lyden kommer fra et halvmåne tandhjul der står for hak(slidt)så jeg har valgt at afbryde strømmen til dens slavemotor og undvære re cirkulation da det er ret omfattende at udskifte den defekte del......
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis