hd-optager - tage harddisk ud?

Nu er vores gamle budgetoptager efterhånden ved at blive så invalid at den kvalificerer til skrotning, DVDen har ikke virket længe og i går forsvandt så videooutputtet (med et knald)..

Vi har imidlertid en masse liggende på harddisken som vi ville være kede af at miste. Findes der nogen mulighed for at liste harddisken ud og koble op til en PC? Jeg går ud fra at filsystemet er win32 eller lign. men ved ikke om det bare lige er bare lige?

Mærket er en Eltax - DVR 555

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sikkert sagtens tage harddisken ud og sætte den i en computer.

Du må dog ikke forvente , at den er formateret med FAT eller NTFS, da disse formater er uhensigtsmæssige til en harddisk, hvorpå der hovedsageligt indspilles store filer som video.
Øhh, FAT og FAT32 kan IKKE modtage filer over 4.37GB derfor bør man vælge NTFS..

Og det kommer helt an på hvilket format den HD boks den "gemmer" sine optagelser i, du skal nok ud i at konvert dine filer
..

Men ja alt er muligt...

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu er formatet altså ikke noget man vælger, men noget som fabrikanten (Eltax) i sin tid valgte, og her kender jeg ikke nogen, der har valgt hverken FAT eller NTFS, så du skal finde drivere til windows, der kan læse formatet. Jeg kender ikke noget til om sådanne drivere findes.
Ah.. Ok, jeg troede i min naivitet at man generelt bare kørte et standard format på disken.

Hvis jeg skulle få fat i data er der så chance for, at det bare er rå mepeg filer som bare kan renames til .mpg eller lign? (som set med rip fra andre media)

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

DU får intet udaf bare at "rename" dine filer, de skal have et andet format og det sker kun med en kovertering..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
.vob til .mpg?

De har vel et eller andet format mon ikke det er et mpg - eller sidder man virkelig og opfinder den dybe tallerken hver gang?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Nej de opfinder ikke noget nyt hver gang, men de har sikkert ikke et format du kan bruge direkt på din maskine, så det første du gør, er at pille den disk ud, og så finder du udaf hvilket format de filer er i, når du ved det, så kan du få hjælp med at konvert...

Vi aner ikke hvad du skal gøre hvis vi ikke har noget at arbejde med
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
På med en computer og se hvad det er for nogle filer der ligger. måske du skal bruge et hdd rednings program til at hente data ud.
og så er det ellers bare at finde ud af hvilket program der er bedst til at konvertere dine optagelser.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis