Crem skelle til medaljer

Jeg har forsøgt at lave nogle medaljer.. Dejen gik fint nok... det er jo bare alm mørdej...

Men cremen kan jeg ikke rigtig få til at virke...

I opskiften skal man bruge 100gram hvid chokolade til en halv liter fløde.

Chokolade skal så smældtet i fløden og må ikke kom op og koge...

Så der efter skal det køles ned og piskes til skum...

Men når jeg så pisker det vil der ikke kom luft i det og det skiller lige plusedelig..

jeg har prøvet det tre gang med cremen.. to gange hvor jeg følger opskiften og en gang at rive det helt fint og smældte i ca en del fløde, køle det ned... hælde i resten af fløden ogpiske det... men nej... det gav samme resutat....

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu ved jeg ikke så meget om den der med at du tilsyneladende vil have det op på en høj temp.

men når jeg laver andre former for kager / dessert hvor der er noget jeg skal have blandet
med fløde og så samtidig skal være skum

piske jeg fløden først og vender den forsigtig med det der skal blandes i

prøv at smelte den hvide chokolade i et vandbad og lade det køle langsomt ned
til det punkt ligefør det skal have lidt mere end en hjælpende ske for at rende ud af skålen
og så vend det fosigtig i flødeskummet

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Okay...

Det er bare underlig noget...

Jeg laver somtider noget ligne crem med brun chokolade hvor jeg også smældter chokoladen i fløden, køler det ned. . pisker det og det virker som det skal og bliver til em luftig brun crem og jeg bla. bruger i lagkager..

Men med hvid chokolade vil det bare ikke virker...

Men jeg vil prøve at lave det sådan som du skriver...

Jeg har jo også den mulighed at piske noget fløde med lidt sukker og vaniliesukke. og derefter vende noget yohurt natrual i og lad e det stå og vile en time i køleskabet... det virker fint og smager også næsten som bager medaljer... Men jeg vil sku gerne ha det til at virke med hvidchokolade...
ja det virker lidt underligt men gu ve om det er noget med den kemiske sammensætning
af hvid chokolade der gør at den ikke kan forenes med varmfløde

meeen sååååådan lige for en ordens skyld nu er det vel piskefløde du har fået købt
og ikke en kaffefløde der røg i kurven ved et uheld eller den der nye madfløde

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ja det er piske fløde (38%) jeg har brugt alle gange....

Men jeg vil prøve det der med at hælde chokoladen i flødeskummet....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis