kolonihave fundament

Hej.
Har tænkt på et lave punktfundament til min kolonihave på ca. 40-50 kvm2, men er i tvivl om hvor tykt træet som er selve rammen skal være ? Altså det træ der skal skrues fast til stolpeholderne.

Et andet spørgsmål.
Når jeg skal lave rammerne rund om vinduerne, hvor meget mellemrum skal der så være til isolering osv. Lad os siger at vinduet er 95 cm bredt, hvor stort skal hullet så være ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1: Hvor mange punktfundamenter sætter du og med hvilken afstand?
    Hvad er længte og bredde?

2: 1-2cm fri rundt

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

1: Hvad er længte og bredde?

2: ja hele vejen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Bliver omkring 8*5 det er ikke helt planlagt endnu. Hvor mange punkter skal jeg så have, hvis huset bare er aflangt. Der skal vel også være nogle i midten ?
Hej mads9220
Hvis du nu starter med en rem forneden og bruger den som udgangspunkt, så giver resten
sig selv.
Jeg syntes du skal starte med at overveje om dit hus skal isoleres eller ikke - såfremt det skal
isoleres kan du få tømmer som passer nøjagtig i bredde med isolering, og så er det dig selv
der bestemmer mellemrummene mellem de enkeltstående opretstående reglar og dermed
også dimensionerne på den nedre og øvre rem.
Taget skal du tage i betragtning og herunder hvor meget det skal kunne bære under ekstreme
forhold som vintre vi lige er bekendt med.
fox

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis