tilslutning af kompressor hjælp

Hej jeg håber i kan hjælpe mig med min kompressor

kan se på låget at den kan køre på både 220v og 380v eller er jeg helt galt på den

vis den kan ville jeg gærne have lidt hjælp til dette

håber i kan hjælpe på forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Motoren skal stjernekobles, som du også kan se på det nederst billede... (der er lagt lasker som forbinder de 3 nederst terminaler, og danner et stjerne punkt...) På de 3 andre terminaler tilsluttes de 3 faser, med 400V mellem.... - Herved vil der ligger 230V over hver vikling i motoren, som mærkepladen angiver....
Så 3x400V forsyning til motoren...

- Det midterst billede kan jeg ikke se hvad skal forstille... Er det et relæ til noget styring.?, for så kan det være at denne har brug for en forsyning på 230V.
Så, evt. 230 til relæet.
Du skal være opmærksom på at motoren vil kunne løbe i begge retninger, afhængigt af hvilken rækkefølge de 3 faser monteres. Det er tit vist med en Pil hvilken retning motoren skal løbe... Ved forket retning kan du _måske_ risikere at ødelægge kompressoren...

Hvis bare lidt af forklaringen lyder helt hen i skover for dig, så få fat i en elektriker...
Når motoren ikke er større, så kan den nok bygges om til 230V med en fase kondensator. Men det er jo kun en lappe løsning. Der var for ikke så lang tid siden et link til en side hvor det kunne ses, hvor stor kondensator der skal bruges.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Lige præcis en kompressor vil have svært ved at starte op ved kondensatordrift. Selvom den har en aflastningsventil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis