Husvandværk

Jeg har købt et brugt husvandværk Güde, som jeg havde tænkt skulle bruges til havevanding. Den pumper fint når haveslangen ikke er tilsluttet, men ligeså snart jeg sætter slangen til, ryger trykket op på over 4, og så går pumpen i stå. Hvad gør jeg galt?
Jeg har pumpet luft i beholderen(2 bar), og jeg har en 1" sugeslange med ventil, og filter siddende på.

Er der nogen der vil hjælpe(haven trænger)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tykkere slange. det må være fordi du ikke aftager nok vand.

Vestfyns betonboring

Giver den da ikke vand igennem slangen?
Det er jo meningen at den skal stoppe når tanken er fuld, og det på pressostaten indstillede tryk er opnået.
Når trykket falder til Xbar starter den igen

Det kan jo så bare være at det drifttryk den har er ikke er højt nok til din havevander, og så må du se på mærkeskiltet om der står noget med max drifttryk, og så justerer pressostaten op til dette

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for svaret
Der kommer vand ud af slangen, men når pumpen stopper, lyder det nærmere som om den er blevet overbelastet-brummelyd-
Tak for svaret
Jo men hvis jeg sætter en 3/4 tommer slange på, men slutter af med en vandspreder, vil jeg så ikke få samme problem?

vh Palle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis