Forbedring af hulmursisolering

En tilbygning til mit hus er isoleret med små lecanødder i hulmuren. Jeg er ved at fuge den om og skifter ved samme lejlighed nogle sten, og så vælter det ud med lecanødder... Vil det være en fordel at skifte dem ud med uld, når de nu alligevel ligger i en bunke på jorden, eller skal jeg blot hælde dem i muren igen? Hvad er bedst?
En tilbygning til mit hus er isoleret med små... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke så meget et spørgsmål om besparelse som om komfort. Tilbygningen har betongulv uden gulvvarme og er halvkold om vinteren. Derfor foretager jeg gerne et par krumspring for at øge isoleringen med 50%. (Mit spørgsmål om hvorvidt det kunne "betale sig" drejede sig altså mere om mærkbar forbedring end økonomi - men det var jo heller ikke nemt at vide).

Så selvom besparelsen er minimal, vil jeg overveje at skifte til uld. Tak for input!
Hej
Det hjælper jo ikke på et koldt gulv, at udskifte hulmursisoleringen

Dessuden er hulmuren ,ofte fyldt med mørtelrester i bunden, så isoleringsefekten er ikke helt god i bunden af muren.

Så få isoleret dit gulv mer effektivt, samt etabler gulvvarme, det virker.

Som nævnt længer oppe, har jeg også leca i hulmuren, vi havde et værrelse som virkede utrolig kold. Gulvet var trægulv med 100 mm gammel isolering, uden dampspære.
Efter udskiftning af gulvet, og isoleret med 200 mm (ikke plads til mere) og dampspære, har det givet en helt utrolig forbedring, det kunne virkelig mærkeds her i vinter.
Og det tilmed, uden at der er gulvvarme...

mvh jens
Alm. Leca nødder 2-4 mm som oftest er brugt som hulmursisolering, repræsenterer en lambda-værdi på 85. Indblæst Rockwool ligger på 44 (alm. rockwool batts ligger på 37) Jo lavere værdi - jo højere isoleringsevne. En hurtig hovedregning giver således MTI fuldstændig ret :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hjælp kan du også få hos www.vif-isolering.dk
Vedr. kolde gulve så kan en mindre hjælp være at foretage udvendig kantisoling ved at grave en Polysturen-gulvplade ned lodret helt inde ved soklen og så højt som muligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis