Forbedring af hulmursisolering

En tilbygning til mit hus er isoleret med små lecanødder i hulmuren. Jeg er ved at fuge den om og skifter ved samme lejlighed nogle sten, og så vælter det ud med lecanødder... Vil det være en fordel at skifte dem ud med uld, når de nu alligevel ligger i en bunke på jorden, eller skal jeg blot hælde dem i muren igen? Hvad er bedst?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad der kommer ud skal bare ind igen
det er lige så godt som andet isolering "stilstående luft"

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Det er den stillestående luft der giver sit bidrag til isoleringevnen, men hvis du skal hælde isoleringen ind i en hulmur så kan du med stor fordel anvende flamingokugler (ikke opriv). De kan pustes ind med en støvsuger der puster (nilfisken), plastsækken med to huller og så er 3/4 - 1 tommer el-rør
Gismis hvorfor ofre penge på noget når det han har allerede er lige så godt og det kommer fra hullet som han har pillet ved ?

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Tak for svarene! Støvsugertricket lyder lidt smart, men som DirkTooth nævner, er jeg velforsynet med lecanødder. (Det var et storslået syn da jeg fik den første sten ud og forsøgte med arme og ben at lede strømmen af nødder ned i en skraldesæk....). Jeg hælder nødderne i igen og så er den ged barberet. Tak.
Jeg vil lige gøre opmærksom på at Leca-nødder har en isoleringsevne, der svarer til 55% af mineralulds.

Hilsen

MTI

Isolatør

rask
MTI jeg er ikke isolatør men murer og har fået at vide for mange år siden at lecanødders isoleringsevne er 80% af mineralulds og endda fra en ISOLATØR ! så jeg holder stik i det viden endnu. Det er lige så godt som det andet!
Producenter kommer altid med noget der er bedre end det ene og det andet og til sidste så skal man skifte isolering hver 3 år sikkert ...

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Mir hus er isoleret med Leca, jeg har nu ingen planer om at udskifte det

Det er jo et sundt og naturligt materiale, som arbejder godt sammen, med det gamle hus...

mvh jens

hmmm.... den tråd her er vist ikke stort bedre end at slå med en terning!

Er der ingen som har et definitivt svar på leca/uld-debatten? Hvilken er bedst, og er den ene så meget bedre end den anden, at det kan betale sig at skifte?
Skrevet af alfleha på 11 maj 2010 12:02
hmmm.... den tråd her er vist ikke stort bedre end at slå med en terning!

Er der ingen som har et definitivt svar på leca/uld-debatten? Hvilken er bedst, og er den ene så meget bedre end den anden, at det kan betale sig at skifte?


Jeg tror at det vil tage meget lang tid at få tilbage betalt udgiften til et skift.
Men lega har 50% af den isoleringsevne som Uld og flamingo har, eller sagt på en anden måde, der skal et dobbelt så tykt lag til.

Så hvis din hulmur er 100mm, så svarre det til at der er 50mm uld nu
Så kan du undersøge hvor meget du kan sparre ved at få 50mm ekstra uld i, kontra de udgifter der er


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis