Bambus

Hej
Hvis vi planter nye bambus, skal de så gødes inden eller efter.

Med venlig hilsen

Søren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad være at komme gødning i plantehullet, det svider rodspidserne på de små planter.
Gødningen skal fordeles jævnt oven på jorden, så den gradvis frigøres af regn m.v. og føres ned til rødderne. Gødes der i klumper på jorden kan det tillige svide rødderne nedenunder, særligt så længe planterne er små.

Husk hellere gøde jævnligt i små mængder i vækstsæsonen end gøde få gange i store protioner.
Er gødning ikke farligt for dyr.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille bambushjørne på vores terrasse - men vi har hund.
Det gør mig altid lidt nervøs for vores hund er Alt-spisende med stort A.
Så for det første: -kan gødning ikke være farligt for hende?
Og hvis ja: -kan bambus ikke vokse sig stor og stærk uden at blive gødet?
Skrevet af ninnato på 12 maj 2010 19:47
Er gødning ikke farligt for dyr.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille bambushjørne på vores terrasse - men vi har hund.
Det gør mig altid lidt nervøs for vores hund er Alt-spisende med stort A.
Så for det første: -kan gødning ikke være farligt for hende?
Og hvis ja: -kan bambus ikke vokse sig stor og stærk uden at blive gødet?

hvis hunden overhovedet skulle finde på at smage på NPK skulle det undre mig meget om dyret spiser så meget at den bliver syg af det. Jeg har da aldrig tidligere hørt at det skulle være et problem.

Men som du selv overvejer, så er der jo sådan set ikke et udtalt behov for at gøde bambussen. Den skal såmænd nok gro alligevel. Lidt jordforbedring når man planter skader aldrig, eks. med lidt kompost, hvilket køteren vel næppe æder.

P.S. Man kan også vande gødning ud.
Mine hunde æder også alt. NPK er dog ikke til at stoppe i dem. Er nu heller ikke det store problem, da de fleste haveplanter overhovedet ikke kræver gødskning. Inkl. bambus.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også