Spørgsmål ang. tag

Skal til at lægge tag her til sommer. har lidt spørgsmål

1. hvad skal jeg lave vindbrædder af, skal det være finer eller kan man få noget specielpap til dette? hvilken fuge skal jeg bruge til at tætne dem med.

2. er der nogle steder på sjælland hvor jeg kan leje kraftige gummi presseninger?

3. jeg skal skifte isoleringen og regner med at bruge rockwool flexi A. syns de er lidt dyre og tænker på om Paroc er ligeså godt. de er jo noget billigere.

Håber i kan svare. der kommer nok nogle flere ? hen ad vejen!

Morten


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1.
Jeg bruger selv krydsfiner til det, som fuges tæt med alm. billig byggefuge.
Du kan også vælge at lave det i win win plader fra bygtjek.
Har ikke selv prøvet det endnu, men flere er begejstret for det.

Win win hos Bygtjek

2.
Kan normalt lejes hos din lokale trælast, cramo, remirent osv.
Ved ikke hvor mange du skal bruge, og hvornår... ? ellers kan undertegnet måske hjælpe dig med dette, har selv 25 stk af de kraftige 4 x 6 meter presseninger.

3.
Hvis ellers det er samme isoleringsklasse du køber, så kan paroc sagtens bruges ja, jeg ville dog nok kigge efter noget Knauf isolering i stedet for, er meget mere behagelig at arbejde med, og et bílligere alternativ til bla. Rocwool og Isover.

Hej Koluda!

Jeg tænker om arbejdsgangen ikke er lidt hurtigere ved at bruge Win Win pladerne. så dem vil jeg prøve at se lidt på.
Jeg har selv nogle presseninger til at dække noget af taget og har muligvis mulighed for at låne en mere, men jeg ved ikke hvad stand den er i. så jeg kontakter dig nok på et tidspunkt, hvis jeg får brug for det.
Jeg kender ikke prisen på knauf i forhold til paroc. men jeg er ikke sart når jeg lægger isolering, syns ikke jeg har de helt store gener ved det.så det bliver muligvis paroc. medmindre jeg kan lave en go deal i vores lokale byggemarked på knauf.        Takker!

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis