Geberit skyl knap.

Jeg skal lave et hjørnetoilet, og måske der skal sidde gerberit teknik bag ved "offeralteret".

Men jeg er lidt i tvivl om to skyls knappen. Hvordan hænger denne dims sammen med selve skyllesystemet. Er det en vire eller er det fikseret så det skal sidde et bestemt sted ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På den jeg har, sker det via et par små slanger, hvor igennem man trykker noget luft, som så hæver et par stempler i mekanismen nede i cisternen, hvorefter ofrene forsvinder ud i det store kredsløb.
Dette muliggør en meget fleksibel placering af betjeningsknapperne.
Afprøv installationen inden du afslutter monteringen helt og endeligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej. På hjørneløsning er der flere løsninger. Se på Geberit hjemmeside hvilke knapper du kan bruge på de enkelte Cisterner. Typisk er det en stor plade du monterer på hjørneløsninger, og de kan kun placeres i front eller ovenpå. Det er fast montering. På andre cisterner kan du bruge de tryk med luftslanger. Dem kan du montere som du har lyst til.

Den type med trykknap, kan du bruge på alle Geberit cisterner,du skal bare have stemplerne med leveret, og de koster meget lidt ekstra, fik jeg gjort

Med venlig hilsen

Søren
Geberits top/front betjente cisterner benytter pneumatiske og mekaniske trykknapper, Standard frontbetjent mener jeg kun bruger mekanisk trykknap. Det er langt at foretrække de pneumatiske, så kan du placere dem hvor du vil - selv på gulvet.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Nej, det er nok minimalt man sparer, men rengøringen er lettere.. og så er det mere enkelt at se på..

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Hvis du kan få cisternen om på den anden side af væggen, ind i naborummet, f.eks. i et skab, som det lykkedes for mig, ja så kan du vinde plads, men det er rengøringen der er den helt store gevindst.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej det går nok ikke, men måske lidt alternativt med cisterne/postkasse, så skal der bare frostvæske i om vinteren.......

Nå men tak for alle svarene.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis