Slidlag , blanding hvor meget.

Er ved og støbe gulv 50kvm . bliver støbt  med støbemix og cement 4-1. og så 3 cm slidlag som jeg vil blande af  Støbe-grus 0/4 og cement .Men hvad er blandings forholdet. på slidlaget., og hvor mange kubik støbegrus skal jeg bestille hvis det skal dække 3 cm over50 kvm.... Sidst men ikke mindst.  Hvor vådt skal støbemixen være nå den smides på og hvor vådt skal støbegrusen -være
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1:5 til begge lag er rigeligt. og jeg tror 3 kubik vil være nok til det øverste lag. støbemix laget må gerne være rimeligt vådt. og så skal du arbejde det godt ned, så der ikke kommer luft huller når den er hærdet. se den film her og få en ide om hvor våd den skal være.
http://www.youtube.com/watch?v=9C62Hco9TeE&feature=related

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

istedet for de 3 CM som du gerne vil have slidlaget skal være så ta dog hellere 5 cm.
er det normal færdsel er det 1:4 og det er rigeligt for et normal hjem
hvis det er til hårdt færdsel 1:3
Dog vil jeg mene 1:5 burde være nok hvis det er en privat bolig

Jo mindre vand der er i blandingsforholdet, jo stærkere blir styrken. Bland konsistensen efter eget forhold "vådt,tørt" som du vil have det.

Til 3 CM slidlag går der ca 1.5kubik vaskegrus 0-4 til og ca 10poser cement til i en blandnings forhold 1:4

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Spar på cementen og tænk hvis du engang skal brække det op igen. 1 : 5 er rigeligt. og der skal jo sikkert også gulv ovenpå så det vil aldrig blive noget problem at lave det 1 : 5.
og ja køb rigeligt cement du kan helt sikkert få lov til at levere det tilbage hvis du laver en aftale med dem i byggemarkedet.


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Til dirktooth! hvor har du det fra, at mindre vand giver større styrke?



Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Annonce

msms det er sgu logisk? jo mere vand du hælder i et glas juice jo mere neutral blir det.'
Det samme gælder for cement og vand. Nej ik kom med det lort om flydebeton er der masser af vand"det ved jeg med sikkerhed du vil sige". Men der er satme ogsaa en anden mændge cement i men og det er sgu ikke så stærk som andet normal beton. Hvis du ikke tror på dette så skal du bare tage over til AALBORG portland og spørg dem ! så skal de nok give dig svaret.


Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

HOV HOV MESTER!! godt ord igen det var ingen anklage. prøvede såmen bare at blive lidt klogere, derfor spurgte jeg! men når jeg tænker over det så ved jeg godt at juice bliver mere neutralt når det fortyndes med vand men når nu vandet er fordampet har det vel samme ca. den samme konsistens som før det blev fortyndet. det samme sker vel med beton? Husk nu det er ingen anklage!

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Den er god nok. Vandet "udvasker" cementen, så jo mindre vand der er i, jo større styrke.
Skrevet af Demant på 11 maj 2010 18:42
Den er god nok. Vandet "udvasker" cementen, så jo mindre vand der er i, jo større styrke.


lige præcis
Den forklaring lyder mere rigtig end Dirktooths. men det er vel kun et problem hvis cementen har et sted at løbe hen. for den fordamper jo ikke sammen med vandet. men er tænkeligt at den kan lægge sig bunden af det støbte?
Har i nogle referencer til dette?


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis