hvorfor gøre det så kompliceret når det nu er det område i skal hen
jeg går ud fra at den gearkasse har en fristilling= neutral
så er det da bare at svejse en skive på med to sideflanger rundt langs
kanten hvor i der skal løbe en kilerem over til skiven på
en elektromotor der løsnes og strammes efter samme princip
som generatoren i en bil , i stedet for bolte så brug på svejdst håndtag
på bolte og møtriker
hvis kileremmen springer eller flosser er det jo bare at skille
aksel og gearkasse ad ,for at påsætte en ny kilerem
det går garanteret mindre istykker end den moderne elekstriske
tingest du havde tænkt dig og så har i plads i kufferten til et par stykker
uden det vejer noget
og hvis i laver vandrings muligheden stor nok på opspændingen til
elmotor er den givne lændge på kileremmen ikke kritisk så er det nemmere
at skaffe en der passer ude på lars tyndskids ødemarker
i en snævervending kan et sammensplejset tov andvendes
hvis i vil have elmotor lige over så montere lidt højere end gearkassen
en afmonterbar bjælke som i montere en saksedonkraft på til at hæve og
sænke elmontor inden i fastspænder den hvor den skal være, såfremt i ikke
mener i har kræfter nok til at give tilspænding nok på kileremmen
ude i kulden
den anden ende af elmotor skal selvfølgelig være hængslet omkring
en aksel monteret et fast punkt