bremse bliver varm og slipper ikke skiven helt

Hej

Jeg har en ford escort 1.6 fra 1997, som har stået i garage 8 måneders tid. Jeg havde ikke været så kvik og haft taget håndbremsen, så højrebaghjul blokket, indtil jeg fik kørt lidt frem og tilbage. Jeg vil blot nævne dette, hvis det skulle have indflydelse på mit egentlige problem.

Problem: venstre forhjul begyndte efter ca. 60 km at blive rigtig varmt og ville ikke slippe skiven helt. Efterfølgende kontrolleret jeg forbremserne og udskiftet begge caliper og klodser, idet venstre caliper gled dårligt og pakningerne var utætte.Systemet blev udluftet og toppet op med bremsevæske.
Efter prøvekørsel kan jeg konstatere at venstre forhjul stadig ikke slipper ordentligt!!
Kan det så være bremseslagen eller røret? hvis det var hovedcylinderen, burde højre bremse vel også hænge?!?
På forhånd tak

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder mere som om de ikke er monteret korekt / rengjort ordentligt , så det er en ommer
normalt giver jeg også lidt kobberfedt på de kanter klodserne glider på , men at det mangler burde ikke give problemer
hvad med monteringsfjedre , er de monteret korekt , og der er ikke et hak i kanten klodserne glider på , så de går træls tilbage
hej bredker

tak for svar..jeg vil tjekke fjedre og om der skulle være et hak.
Du mener ikke at det kan være bremseslangen?

Hvis dine calibre, eller andre dele er af aluminium, så må du ikke bruge kobberfedt.

Jeg er begyndt, at bruge allupasta, det er betydelig mere effektivt, i forhold til kobberfedt...

mvh jens

Så har jeg efterset om der skulle være et hak og om klodser glider frit. De køre fint, og jeg fik givet kobberfedt(de er ikke alu).
Bremsen hænger stadig. Jeg så en anden post med samme problem..
Her beskrev personen at når bremseslangerne var afmonteret caliperen, gennemløb bremsevæsken kun i den side der virket. Hvilket også er mit tilfælde!! hans blev fiket ved at udskifte hovedcylinderen..
Kan det være oppe i hovedcylinderen?
du skrev allerførst at du har udskiftet begge calibre, nu skriver du at du har givet dem af stålbørsten?? En anden ting er, at du nok skulle have udskiftet bremsevæsken. Der er to-kredssystem på bilen. Det er vel ikke den anden side, der ikke bremser? Klodserne går tæt på skiven og det kan virke som om de slæber på. Kig på hovedcylinderen - og så et godt råd: Din parkeringsbremse bliver altså ikke rep. af at bremse den igang igen! Ud og smør det kabel.

 

Hej
Det er en meget kendt fejl netop på Ford Escort at bremseslangerne lukker til indvendigt - så start du med at udskifte dem i begge sider så er fejlen sikkert væk
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis