Fliseklæb

Hej jeg er jo ved at lave badeværelse!!! Pga. ujævn gulv har jeg ikke kunne tørre mine fliser rent for fliseklæb før dagen efter ( pga. af et større lag lim de steder gulvet havde bagfald) sådan da. Nu sidder der så noget gammelt flisklæb som er meget svær at få af. Jeg bruger alfix til at rense i. Det tager næsten intet, der må der være et godt kneb til dette. jeg er jo nok ikke den første som har prøvet dette!!
Håber i kan hjælpe.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu været i lære som murer i 2½ år, og jeg har aldrig set en svend rense klæb af dagen efter. Det bliver taget med en våd svamp mens man lægger gulvet. Og så kan man altid rette flisen 100% efter man har tørret den ren. Jeg vil håbe for dig at det ikke er alt for meget. Mit bedste bud er at skrabe det forsigtigt med en hobbykniv eller lign, og så måske kunne tage det sidste med noget rengøring. Held og lykke
man kan skrabe med en malerpind den ridser ikke
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har været ved at skrabe, og der er nok mere på en den murer vil have spildt på dem. Jeg er ellers en okay håndværker og jeg har lagt fliser før, men jeg har godt nok været på arbejde her. Jeg har valgt at der skal være en kant på 9 cm rundt ved væggen derefter har jeg valgt at lægge fliser diagonalt. Det giver utroligt mange skæringer og tilpasninger omkring afløb i bruserummet. Detter har nok gjort, at jeg ikke lige har været så opmærksom på limen men i stedet på tilpasningen. derudover er det 15 gang 15 fliser, det bliver jo til en del kanter der skal holdes øje med også...

Hvad med syre, er der ikke noget syre som kan tage det!!
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Jeg vil også anbefale at skrabe det selvom det er en kedelig tjans...
Klinkerens er kun til at tage fugeslør o.lign.
alt det kan forsvinde på under 20 min. Der skal bare noget power på.
1. køb dig http://www.plastform.dk/aviva/media/grupper/flise/flise_20314_40_stor.jpg
2. rigligt med vand og skrub
3. brug en hobby knive til at skrave det værreste af "hvis fugesvampen ikke har taget det meste af"
4. rigligt med vand og skrub som fanden
5. lav nu aldrig noget uden at gøre det rent først/sidst på dagen
en anden ting er 9 CM til en sokkelklinke er for meget. 5-7cm er de fleste klinker hvis flisen kun er 15x15cm

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Malepinden er faktisk god til at skrabe med for den kan også komme ned i rillerne!!, men Dirk Tooth jeg vil prøve det du anbefalder for det andet kommer til at tage tid. Jo jo jeg har lært at vaske af i dag, det er blevet gjort med omhu..hi
Ang sokkelkant sætter jeg kun 5 til 6 cm kant, de 9 cm har jeg lagt vandret helle vejen rundt langs muren. Det ser fint ud.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også