Gipsvæg på MDF plade

Hejsa,
Jeg er igang med at renovere et par værelser i mit hus og har under tapet og hessian fundet lidt forskellig væg-typer. Bl.a. har jeg en et par vægge der er beklædt med MDF plader (mener jeg det er) som er sømmet/skruet op på et skelet - formegentligt af træ. Jeg tvivler på at jeg kan få samlingerne mellem disse MDF plader spartlet helt glatte og er derfor nu ude i overvejelser om at sætte nogle gipsplader op istedet eller udenpå.

1) Hvis jeg vælger at sætte gips udenpå, er det så muligt bare at skrue gipspladerne fast direkte i MDF pladerne - ellers skal jeg "ramme" det eksisterende skelettet?

2) Desuden - bør jeg ikke kunne nøjes med et enkelt lag gips plader - da væggen jo allerede har et andet lag plader (MDF) - eller vil de eksisterende plader mon arbejde så meget i forhold til gipsen, at jeg får revner i væggen inden for en overskuelig fremtid?

NB: Hvis jeg skal ud i flere lag gips, så får jeg lidt yderligere arbejde med en form for kasse der løber hele vejen rundt langs kanterne i loftet - og det vil jeg helst undgå at pille ned eller "flytte ud".
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skruer bare et enkelte lag gips på, og du behøver ikke skrue ud for træ skellet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også