Analog HD-optager

Hej
Jeg har en analog HD-optager, som jeg ikke har kunnet bruge siden 1.11.2009. Jeg købte for nogle måneder siden en digital tuner og fik også tilsluttet den, men jeg fandt ud af, at når jeg havde sat den til at optage et program på f.eks. DR1 og skiftede for at se et program på f.eks. TV2, ja så skiftede optageren også program. Dvs. jeg skulle se den samme kanal, som jeg optog fra - og så er der sådan set ikke nogen idé i at optage.
Jeg returnerede tuneren, men jeg savner at kunne optage programmer.
Har jeg gjort noget forkert?
Har du et råd til, hvordan jeg kan bruge min HD-optager igen?
Mange hilsener
Molash
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have fat i en MPEG-4 digital modtager, med 2 tuners, så kan den ene optage mens ser tv med den anden...

Strong har lavet en hvor du kna optage på USB hvis det er..

Ellers, køb noget TV tuner til din computer og så lav et lille system...

Jeg benytter EyeTV Hybrid, og så et lille system så jeg via min iPhone kan sætte ting i gang med at optage (også hvis jeg er ude af huset, sender en mail, og tada..)
Hvor for du TV fra? kable? sat? dvb-t?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mkh på 08 maj 2010 13:51
Du skal have fat i en MPEG-4 digital modtager, med 2 tuners, så kan den ene optage mens ser tv med den anden...

Strong har lavet en hvor du kna optage på USB hvis det er..

Ellers, køb noget TV tuner til din computer og så lav et lille system...

Jeg benytter EyeTV Hybrid, og så et lille system så jeg via min iPhone kan sætte ting i gang med at optage (også hvis jeg er ude af huset, sender en mail, og tada..) 
Hvor for du TV fra? kable? sat? dvb-t?

Tak for dit svar - du altvidende
Jeg får TV fra dets egen antenne, dvs. jeg kan kun se de gratis kanaler, men det er alt nok for mig. Derudover har vi en parabol, hvorfra vi kan se en masse tyske kanaler.
Jeg er ikke teknisk minded, så alt det du nævner, har jeg ikke forstand på. Jeg må have fat på en MPEG-4 digital modtager med 2 tuners - måske er det sådan én jeg har haft men bare ikke tilsluttet den ordentligt.
Kan du forsklare mig trin for trin, hvordan jeg skal forbinde de forskellige apparater?
Mange hilsenrer
Molash
Nogle HD bokse med 2 tuners kan have en indstilling der gør man skal aktivere nr. 2 tuner hvis man ønsker at benytte optage funktionen, anyway, jeg gætter på din parabol allerede har en modtagerboks, som du tilslutter med scart? I så fald skal du have fat i en HD MPEG-4 DVB-T boks, http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv/digital-modtager-receiver/DTR94160HDB/sagem-digital-modtager, denne boks kan optage på hele 2 kanaler på samme tid, + den har 160GB indbygget harddisk, så du slipper for eksternt pjat, den har 1080i output, hvilket er en opskalering af det alm SD/Digi TV signal som kommer med DVB-T. Den kan modtage radio kanaler, samt du har mulighed for senere at benytte Boxer TV.

Tilslutning er som følger.

Parabol -> Modtager(scart1) -> TV(scart1)

Antenne: DVB-T Antenne -> (Evt Ekstern forstærker) -> MPEG-4 Modtager -> Antenne Kable fra MPEG-4 modtager -> TV Antenne indgang

Billede/Lyd (Hvis TV har HDMI indgang) : HDMI1(MPEG-4 Modtager) -> HDMI(1 TV)

Hvis dit TV ikke har HDMI indgang skal du til at have gang i noget konverter etc, men der skal jeg bruge mere infomation om din TV model før jeg tør sige mere...

Håber det kan få dig på rette vej.

Hvis du vil undgå at have 2 bokse, så skal du ha fat i en Comboboks. ala denne : http://www.parabolshoppen.dk/shop/maximum-ts-3000-cx-ci-2289p.html

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
tak for svaret. Jeg har set på linket til elgiganten, men jeg havde jo håbet på, at jeg kunne nøjes med en maskine til 400-600 kr. Men en sådan kan jeg måske ikke bruge? Jeg har jo HD-optageren, som jeg for 3 år siden gav 3.200 for, så jeg synes, det er lidt dyrt at skulle investere i en ny.
Jeg må tænke lidt over, hvad jeg gør.
Hilsen Molash
Har den optager du har købt MPEG4? ellers kan du ikke bruge den til det nye signal... OG har den kun een tuner, så kan du ikke optage med den, lad være med at køb en HD boks under 1000.- det er spild af penge, deres software stinker..

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis