Skrevet af cervelo på 08 maj 2010 14:16
Hej ktm
Tak for dit svar, men der er ikke slid forskel på mine dæk, det er derfor at det undre mig, og hvor meget skal dækkene have kørt før det kan ses, for mine sommer dæk de gamle har kun kørt ca 5000 km, men blev skiftet pga for meget støj, (billige dæk som var monteret da jeg købte bilen sidste år)
men er det noget som værkstedet kan mis justerer under reprationen,?for jeg kan ikke mærke forskel på bilen køreegenskaber efter justeringen, og er det ikke noget der bliver tjekket til syn, mange spørgsmål :-)
Om det er det dårlige forhjulsleje eller sære dæk, der var årsag til støjen er svært at sige.
Om der er skævslidning eller ej på dækkene er ikke nemt at udtale sig om, når man ikke har set disse. Det kommer måske bag på mig, at det er muligt at finde så ringe dæk, at de ligefrem larmer så meget.
Udskiftningen at forhjulslejet burde ikke medføre misjustering af styretøjet, men har man været nødt til at skille forhjulsophænget helt ad, for at få det op i en presse, kan det godt medføre en efterfølgende justering.
En forkert justering af styretøjet af begrænset omfang, viser først resultat efter flere tusinde km kørsel, således at de fleste kan se dårligdommen.
Man tjekker ikke forhjulsindstilling til syn. Det er ikke "bare lige" og kan slet ikke nås inden for den afsatte tid. Højst kigger synsfætteren lige på dækkene og påtaler måske situationen, hvis det skriver til himlene, men de tal du viser, vil slet ikke give anledning til en sådan påtale,
Jeg fornemmer at du og værkstedet har talt en del forbi hinanden, men jeg er da enig i at værkstedet burde have vendt situationen med dig. Jeg har aldrig påduttet en kunde 4 nye dæk, uden først at have en aftale om det.
Men igen, hvad har I aftalt????????????????