hvordan fjernes gammel malertape fra vinduer

Hej.
Vi har overtaget et hus, hvor de tidligere ejere ikke er blevet færdige med at male vinduer, både udvendigt og indvendigt. Malertapen sidder stadig på ruderne, dvs. det der er tilbage af malertapen. Jeg har prøvet at tage det af med olie (madlavnings-), ved hjælp af føntørrer, med rensebenzin og sidst har jeg prøvet med en skraber til glaskeramisk komfur. Resultatet er ikke noget at råbe hurra for, idet der stadig sidder en del klister på ruderne.
Hvad er dit bedste bud på, hvordan jeg skal få mine ruder pæne?
Hilsen
Molash
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle gang kan silikonefjerner være god til at fjerne limrester osv. med også.
Du får ikke noget udaf at oprette flere topics om det samme, hold det til eet..??? Du har fået dit svar her : http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/157609/afv/topic
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

tak for jeres svar.
Ja, jeg tror jeg må igang igen med glasskraberen.
Kan jeg bruge den jeg har til mit glaskeramiske komfur, eller skal jeg købe en speciel glasskraber?

Til mkh: du har fuldstændig ret i, at man ikke skal oprette flere indlæg om samme emne, men det der skete var, at da jeg i aftes havde skrevet første indlæg og trykket send, kunne jeg ikke finde indlægget nogen steder, så jeg troede det var "forsvundet ud i den blå luft". Derfor oprettede jeg dette nye indlæg. Men tak fordi du gjorde mig opmærksom på det og tak for dit svar i den første tråd, som jeg nu har fundet.
Hilsen
Molash

Skrevet af Molash på 08 maj 2010 13:22

tak for jeres svar.
Ja, jeg tror jeg må igang igen med glasskraberen.
Kan jeg bruge den jeg har til mit glaskeramiske komfur, eller skal jeg købe en speciel glasskraber?

Til mkh: du har fuldstændig ret i, at man ikke skal oprette flere indlæg om samme emne, men det der skete var, at da jeg i aftes havde skrevet første indlæg og trykket send, kunne jeg ikke finde indlægget nogen steder, så jeg troede det var "forsvundet ud i den blå luft". Derfor oprettede jeg dette nye indlæg. Men tak fordi du gjorde mig opmærksom på det og tak for dit svar i den første tråd, som jeg nu har fundet.
Hilsen
Molash



Smør du bare noget lampeolie på det tape og lad det sidde lidt, det virker ret fint og pas nu på du ikke ridser det glas :/ /mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

 Hvilken skraber vil du tro, er den bedste?

Hilsen Molash

Brug du bare den skraber fra din kogeplade, bare sørg for bladet er meget skarpt..

kig evt her, hvis du har mange vinduer kan det godt betale sig at købe en ny.

http://www.vinduespudsning.com/collections/glasskraber

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

tak for linket.

Jeg har en god skraber med flere udskiftelige blade, så den bruger jeg.

Hilsen Molash

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også