Skur med Cembrit Planplader

Hej LDSére. Jeg går lidt med et skur i tankerne og har nu besluttet mig for at bygge et. Men jeg har et par spørgsmål. Udvendigt har jeg tænkt mig at beklæde med Plan plader fra Cembrit. Dog har jeg været inde og se på nogle arbejdstegninger fra Cembrit
Link til monteringsvejledning fra Cembrit på træskellet

De skriver at man skal bruge deres egen "windstopper" som vindspærre - Er dette virkelig nødvendigt? Jeg mener at Cembrit Planplader ikke er helt gratis og jeg ønsker ikke at tænke på hvad windstopperén så vil koste.

Pladerne vil efter tegningerne ikke komme til at sidde med knas fuger - men med 6mm mellemrum. Som udgangspunkt vil pladerne jo blive "utætte" mellem disse mellemrum - og dette vil sandsynligt ramme ind på Windstopperen. Det skal siges at jeg vil udføre korrekt understøtning af planpladerne (400mm mellemrum).Min tanke var at sætte vindpap op på mine trælægter til skuret i stedet for windstopperen, herefter afstandslister og til sidst planpladerne. Men jeg er i tvivl om dette pap kan holde til vandpåvirkning mellem pladerne i længden?

Alternativ havde jeg tænkt på at sætte en osb plade med afstandlister op som bag grundlag for for eternit pladerne. Men denne vil jo også få vand. Er der nogen som har en smart idé? eller har monteret noget lignende hvor der har været luft mellem pladerne?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal benytte gummibånd mellem dine samlinger, denne stopper for evt. vandindtrængen.

Om der benytte windstop eller andet billigere vindpap løsning betyder ikke noget, har du alligevel en OSB plade længere inde i konstruktionen, udgør denne jo din vindspærre også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis