Gulv i badeværelse

Jeg har revet alt ud i mit badeværelse fra 1935 (intet var ændret siden da).
Har også banket terrassoen af og nu er der rå beton som er meget ujævn.  Der er ikke plads til vandbåren gulvvarme tror jeg (jeg har måske 5 cm ialt at gøre godt med max).  Hvad skal jeg rette gulvet op med, hvilken cement/mørtelblanding?  Jeg havde tænkt mig cement til opretning, vådrumsmembran, el gulvvarme, nyt tyndt cementlag, ny membran, fliser. 
Spørgsmål:
1. Hvad skal blandingen bestå af som gulvet skal rettes op med?
2.  Er ovenstående rækkefølge korrekt?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke hugge gulvet op og lave det ordentligt når du nu er i gang? så kan du få isolering, fugtspærre, gulvvarme og ikke mindst skiftet/efterset afløb og kloak!
Helt enig med Henrikhp det ville være åndssvagt ikke at få lavet det ordentligt nu du alligevel er igang.

Nu det er fra 1935 er dine støbejerns kloakrør sikkert også ved at være færdige, og det ville være surt at skulle brække det hele op senere hen, pga. en utæt kloakrør under gulvet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg fik ikke nævnt at det er på 1. sal, nedenunder er der (helt nyt) køkken. Alt el, vand, varme, afløb og sanitet bliver udskiftet. det eneste der så mangler er isolering, men der er så heldigvis tale om et opvarmet rum nedenunder.
Hvordan ville I gribe opgaven (selve gulvet) an?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jamen det er jo nogen helt andet så.

Så ville jeg udlægge et nyt pudslag med varme slanger i, har du 5 cm skulle det nok kunne lade sig gøre nemlig.
Kan jeg lægge slangerne direkte på betongulvet (er lidt ujævnt)?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja, kan du godt, så længe det indstøbes i det nye pudslag er der ingen problemer i det.

Fastgør dem evt. med bøjler i det gamle betongulv hvis ikke de vil holde sig nede.
Hvad er det for nogen bøjler?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Stålbøjler til fastgørelse af bla. rør og kabler.

Alm. hulbånd ville dog også kunne bruges til det....
Tusind tak, jeg er meget glad for rådene og vil lave vandbåren gulvvarme. det havde jeg ikke regnet med at der var plads til.
Hvilken slags pudsblanding anbefaler du iøvrigt?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jo, med ca. 50 mm kan det godt lade sig gøre.

Grus og cement
Blandingsforhold 3:1
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også