Gulv i badeværelse

Jeg har revet alt ud i mit badeværelse fra 1935 (intet var ændret siden da).
Har også banket terrassoen af og nu er der rå beton som er meget ujævn.  Der er ikke plads til vandbåren gulvvarme tror jeg (jeg har måske 5 cm ialt at gøre godt med max).  Hvad skal jeg rette gulvet op med, hvilken cement/mørtelblanding?  Jeg havde tænkt mig cement til opretning, vådrumsmembran, el gulvvarme, nyt tyndt cementlag, ny membran, fliser. 
Spørgsmål:
1. Hvad skal blandingen bestå af som gulvet skal rettes op med?
2.  Er ovenstående rækkefølge korrekt?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har revet alt ud i mit badeværelse fra 1935... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Anijins-Honey det skal nok hænge!
Svumme gulvet med Multilip (en meget sovsetagtig konsistens)"støb det i vådt i vådt". Altså Svumning vådt + vådt beton = vådt i vådt
og det er spildt af penget at smide noget armering i når gulvet allerede er armeret.
Det kan lade sig gøre med gulvvarme de 5 CM! men der er store chance for at slidlaget modarbejder klaplaget da varmekilden"varmslangerne" ligger i slidlaget.For at undgå det så maa gulvvarm f'ørst tændes 28 dage efter du har støbt det ! Gulvvarme er dog bedst i klaplaget.


Asgooru

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Forklar lige: Der er beton (skiller de to etager). Ovenpå dette svummer jeg og lægger ca 5 cm cement/grus 1:3, i dette indlejrer jeg varmerørene, herefter vådrumsmembran og så fliser. Dette lag cement/grus med gulvvarmen i er klaplaget eller hvad? Så hvad er så det du kalder slidlaget?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Foto det du støber nu er slidlaget ! Klaplaget er med større sten så som perlesten støbemix 00-12mm som støbes i første lag.
Slidlaget er grus og cement i blandnings forhold "1:3,1:4,1:5" som du kan frit vælge en af de blandningsforhold.
Det nuværende gulv som du står på er klaplaget med armeringsjern i.

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Super, nu er jeg vist klar til opgaven.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Det der bliver skrevet her er jo lige netop at det er bedst i klaplaget og ikke i slidlaget, men at det godt kan lade sig gøre.
Og selvfølgelig kan det lade sig gøre, men resultatet bagefter-?
Under alle omstændigheder, må man jo ikke sætte varme på den første måneds tid, heller ikke i klaplaget.
Ja rionet koster jo også en formue-?
Men hvilken afstend skal han så ligge de vandrør, for at få en jævn varme på gulvet.
og ikke varme og kulde streger--?? Det ville jeg gerne høre.
Husk også reglerne for vådrumsmembran
Du kan se /læse om det under f.eks : LIP.dk

Med venlig hilsen

Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Anjins-Honey nu vil jeg som de fleste sige "Hvorfor mere jern end nødvendig" ?
1 gennemsnit person vejer ca 80kg.. hvor meget tryk skal der lige til at for at det skal knække ? en anden ting er når man støber det som man stadig gør "jern i klaplaget" og så skal pudslaget bruges til at rettes ud der skal satme ikke jern i slidlaget når der er det i klaplaget !. Der findes murer som mig der støber hele lortet på engang og nej det er ikke flydebeton vi bruger.
Angående de afstand på vandrør er det ca 30 CM.
Grunden til jeg skriver at det nok skal hænge er fordi det er en hentydning til varmeslangerne der er dog muligheder for at det gir sig fra KLAPLAGET og ikke mere ! du smider armering i for at det ikke knækker !

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Du kunne også bruge varmefordelingsplader, se http://vvsgiganten.dk/item/339318024/Roth/Compact_system_24/16mm_%288,9m2%29_%28s%29/

Man kan få dem i 14 og 24 mm tykkelse, så hvis du har hele 50 mm, er der massere af plads til spartellag, varmefordelingsplader og fliser. Jeg har brugt 24 mm pladen i et helt hus, og de er nemme at arbejde med.
Hej Det er ikke de 80 kg jeg tænker på, men han har max 5 cm hvis det er så meget, skriver han, og der skal fliser, klæber, membran og så beton med vandrør i, det holder ikke en meter.
30 cm mellem rørene, så får du bestemt en kuldebro mellem hver rør, når laget er så tynd......rørene skal med 30 cm noget længere ned.
Her kan kun anbefaler elvarme og så lige under fliserne.
mvh

Søren

Søren

Med venlig hilsen

Søren
Anjins-Honey nu du siger det kan jeg sgu godt se ud af at det var IALT 5cm han mente med beton+lip+fliser. Det læste jeg som "5cm beton" desværre men du har sgu ret det kan ikke lade sig gøre hvis det er 5 CM med alt det andet.

Sex er godt, Sex er sundt, I lændgen gør det ondt

Ja, jeg har ca 5 cm at give af ialt fra betondækket til flisernes overflade, så jeg må hellere holde mig til planen om elvarme (kun til at varme gulvet op med, ikke selve badeværelset) suppleret med en radiator, og iøvrigt sætter jeg også et infrarød-varme spejl op.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også