fjernelse af rester af malertape

Hej.
Vi har overtaget et hus, hvor de tidligere ejere har været i gang med at male vinduer, både udendørs og indendørs. De har sat malertape på hele vejen rundt på ruderne, men er ikke blevet færdige med at male. Her 2 år efter sidder der masser af rester fra malertapen på vinduerne. Jeg har prøve med rense-benzin, men det tager det ikke rigtigt. Jeg har prøvet at varme klisteret op med føntørrer, men det er heller ikke lykkedes at fjerne det på denne måde, og endelig har jeg prøvet skraberen fra vores glaskeramiske komfur, hvilket hidtil har været den bedste metode, meeeeen det tager altså lang lang tid og resultatet er heller ikke optimalt.
Har du et godt forslag til, hvordan jeg kan få mine vinduesruder fine?
Med venlig hilsen
Molash
Hej. Vi har overtaget et hus, hvor de tidligere... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@jacob antenne

acetone er en trivialnavnet for den kemiske forbindelse CH3COCH3. Det er altså minimalt hvad der findes af xylen og andre opløsningsmidler i acetone - aller er sikkert rester fra produktionen.... Og selvfølgelig skal der luftes ud, men der er intet at være nervøs for...
Skrevet af Henrikhp på 19 maj 2010 00:24
@jacob antenne

acetone er en trivialnavnet for den kemiske forbindelse CH3COCH3. Det er altså minimalt hvad der findes af xylen og andre opløsningsmidler i acetone - aller er sikkert rester fra produktionen.... Og selvfølgelig skal der luftes ud, men der er intet at være nervøs for...

Modtaget. så roder jeg rundt i det. så er det cellulose fortynder der er et blandings produkt hvor i der er xylen.

Jacob
naaaa nu er acetone stadigvæk temmelig hidsig sager

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Molash på 08 maj 2010 13:27

Tak for jeres svar.

Jeg kan forstå jeg må i gang med lampeolie og skraber.

Hilsen

Molash



Hvilket resultat fik du med denne metode? eller kunne du ikke vente de 10min det SKAL sidde for at virke (molekylerne skal lige ha lov til at opløse limen, og så kan det rulles af med en lillefinger...) /mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej

Jeg, store dovne idiot, har ligesom så mange andre heller ikke fået fjernet malertapen i tide. Her sidder det dog primært på indersiden af mine nye hvidmalede vinduesrammer. Jeg havde tænkt mig at følge jeres råd med lampeolie eller acetone og så bruge knofedt og klud istedet for skraber, men tænkte så om det også ville opløse malingen på vinduerne?

Er der nogen af jer der har draget erfaringer med den problemstilling?

Mvh. Andreas posselt
Hej.
Benzin tager det omgående så det nok ikke når at skade din maling


mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også