Samling af vindue og dør i terasseparti

Hej alle
Jeg regner med at skulle bruge Kristi Himmelfartsferien på at komme i gang med udskiftningen af mine rådne vinduer.
Terrassepartiet bestod oprindeligt af vindue og dør udført i et. I den nye løsning kommer vinduet for sig og døren for sig og de skal så kobles sammen. Hvordan gøres dette mest hensigtsmæssigt? Er det nok at skrue dem sammen eller børe der fuges/limes?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra at der er en not på ydersiden af karmen. Sav en strimmel krydsfiner til så det passer i noten når karmene er sat sammen. Saml karmene med krydsfineren imellem og i med en håndfuld skruer. Evt lidt fugemasse, hvis strimlen ikke passer stramt.
Er der ikke nogen not, må du nøjes med fugemasse og skruer.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er ikke not på siderne så det lyder som om Koludas metode bliver vejen frem. Vil du samle dør og vindue og montere dem som een enhed?
Kommer lidt an på størrelsen, og i hvilken side at døren er hængslet.

Er den hængslet i den side hvor vindues skal sidde, ville jeg montere det først.
Er den dog hængslet i modsat side, ville jeg først montere døren, og tilføje sidepartiet bagefter.

Da jeg lavede det samme herhjemme satte jeg lige sådan en sort selvklæbende glasliste, som den glarmesteren bruger til vindueslisterne, imellem de to elementer.. og så fik den faktisk også noget fuge samt en del skruer, det er blevet helt tæt og der var heller ikke not i karmene..
Mange tak for de gode svar. Hængslerne sidder i modsatte side så jeg starter med døren. Det bliver spændende - glæder mig :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis