Sensor hjernevrider hjælp!

Er ved at sætte ny udvendig belysning op ved svigerforældrene og var alt for ivrig med at pille det gamle fra så jeg ikke noterede hvordan det var trådet op før hen.
Før hen har det virket sådan at man kan tænde for lyset konstant med en afbryder og når den er slukket kører lyset over sensoren.
Men i dåsen gør det mig så meget forvirret nu....
Jeg måler konstant fase i dåsen og selvfølgelig nul. Jeg måler samtidig fase på en ledningen mens lyset er SLUKKET på afbryderen indenfor. Og når kontakten tændes og lyset LYSER falder fasen ud.....hvordan skal det lige trådes op sådan det kommer til at virke igen?
Forresten det er en helt almindelig sensor med 3 ledninger.

På forhånd tak...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på det er nul du bruger som reference på dine målinger?

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

For at overstyre sensoren skal der en mellem-ledning fra afbryderen op til sensoren. Samt en Fase og en Nul. Fasen sætter du på L1/F - Nullen sætter du på N og mellemledningen sætter du på M1 eller måske er der en pil. Dette er den samme klemme som tændledningen til lamperne skal sidde på.
Ja det er jeg helt med på. Det der undrer mig mest er at en fase forsvinder når afbryderen bliver tændt og lamperne lyser. Den kan jeg ikke lige regne ud.
Så er det ikke en konstant fase. Enten er det en 2 polet afbryder. Så vil der være en ring på trykket. Eller også er det en korrespondance. Men så er det samlet helt forkert.

Men faktisk gør det jo ikke noget. For sensoren skal jo ikke bruges når du overstyrer. Så længe du bare får en fase ind på sensoren når afbryderen er slukket. For så styrer sensoren jo lyset!?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis