Gulvvarme / beton varmefordeling støbe strør hjælp

Hej stå med et lille problem - For 4 år side lavede jeg stuegulv.   opbygning med grus 220 mm sundolit 10cm beton strøer med rockwool imellem gulvspån og parket.. Nu vil jeg gerne have gulv varme . skal jeg lægge det i varmefordelingplader. eller kan jeg evt lægge 2cm sundolit og støbe beton med slanger i.eller vil det være helt godnat. måske alt for stort varmetab olign
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan sagtens støbe ( er også den bedste løsning ) det vil tage lidt mere varme det første døgn ,da der er mere beton der skal varmes op , men varmetabet vil ikke være større , varmen stiger jo opaf
hvis du vil genbruge det gamle parket , skal du lige sikre dig at det kan tåle gulvvarmen og lægges som svømmende gulv (fuldlimes) , da det er de færeste strøgulve der kan holde til det , så du skal sikkert regne med nyt 14 mm parketgulv også

jo den vil tage lidt varme når det varmes op første gang , men det er ikke så meget , du har jo stadig isoleringsevnen nedaf
når først det er varmet op vil det ikke tage mere , til gængæld vil du have mere reservevarme hvis du er så uheldig at strømmen ryger en kold vinterdag , så på en måde er det jo en fordel
vil det være en fordel og evt- lægge en 2-3 cm sundolit ud først på det eksiterende beton og så støbe de 10 cm oven på .
Hmmm bliver spændene har lige målt der er 12 cm ned til betonen . så tænke på 5 cm sundolit og beton for resten .
hvis du beregner 14 mm til parket , 3 mm til underlag , og hvis der skal gulvvarme i , må betonlaget ikke være under 80 mm , ellers bliver varmen ikke fordelt ordentligt i betonlaget
så er det jo bare at regne baglæns for at se hvor meget flamingo der er plads til
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis