Vurdering af drejebænk

Hej Lav-Det-Selv brugere.

Jeg har oprettet denne bruger fordi jeg står med en forspørgsel. Det forholder sig sådan at jeg sidder inde med en metal drejebænk som jeg overvejer at sælge da det er arvegods.

Jeg har ingen anelse hvilke informationer man skal bruge i forbindelse med salg af sådan en, f.eks. længe på diverse steder osv. - Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle fifs i forhold til hvad eventuelle købere gerne vil vide, samt en pris som i mener ville være fair for både sælger og køber.

Maskinen har stået ubrugt i ½-1 års tid. Dog er den fuldt funktionel.

Hvis der er noget information jeg mangler så skriv endelig og jeg vil skynde mig at følge op på det.

På forhånd tak
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne starte med at fortælle hvilket mærke det er.
Det ser ud til at være en fin lille maskine.

Bent
Jeg tror der står Emco Maximat Standard på den?
Bingo!
Det er Emco Maximat Standard MQ-3000 eller MQ-3100.
Men i det tilfælde, hvor er fræsestanderen?
http://www.lathes.co.uk/emco/page16.html
Bortset fra det, dejlig maskine, den kan du godt få en pæn slat penge for.

Bent.
Hej
Det er en rigtig fin drejebænk, det er en kvalitetsmaskine.
Afhængdig af hvormeget udstyr der følger med (drejestål extra centrer patroner mv. )
vil en rimelig pris være 5 - 6000 kr.

Sæt du den tilsalg på Gul og gratis, eller den blå avis, tag nogle billeder,  og skriv fabrikatet, så må du jo besvare evt spørgsmål hen af vejen.

mvh jens
Annonce
Vil du selv byde, je_ns?
Hvis fræsestanderen er med, koster sådan en maskine let langt over 10000 kr.

Bent.

Ja nu er der jo ikke antydning af en fræsesøjle, som jo heller ikke behøves at være der...
Jeg har da set nogle stykker, til salg uden.
Om jeg selv vil byde, nej jeg har en udmærket Boxford drejebænk.

Nu spurgte spørgeren en rimelig pris, for alle parter, så vil jeg mene at 5-6000 kr er rimeligt, hvis der kun er det med som man ser på fotoet.
Men du kan jo selv byde Bent, hvis du har behov for en drejebænk
du kan jo sikkert godt presse prisen op af

mvh jens
Jeg vil lige finde ud af det med fræsesøjle, men hvordan ser sådan en ud? Der er nemlig en masse ting tilbage - men hvorvidt der er en fræsesøjle ved jeg ikke lige på stående fod =)
se efter noget der kunne ligne en søjleboremaskine bordmodel

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Har du kigget på mit link længere oppe? Der er fotos af hvordan masknen skal se ud når den er komplet.

Bent.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis